کد خبر: ۷۷۵۰۷
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱/۲۲

گزارش مرکز آمار از نرخ بیکاری سه ماهه چهارم 96

گزارش مرکز آمار از نرخ بیکاری سه ماهه چهارم 96

مرکزآمار با بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی،نرخ بیکاری زمستان سال گذشته را ۱۲.۱ درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مرکز آمار نرخ بیکاری زمستان سال گذشته را ۱۲.۱ درصد اعلام کرد و گفت: بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان٩٥)، ۰.۸ درصد افزایش و نسبت به فصل گذشته (پاییز٩٦)، ٠.٤ درصد کاهش داشته است.

درزمستان سال گذشته، ٣٩.٧ درصد جمعیت ١٠ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.نرخ بیکاری جوانان ٢٩- ١٥ ساله نیز حاکی از آن است ۲۵.۲ درصد از این جمعیت فعال بیکار بوده‌اند. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیش‌تر بوده است. بررسی روند تغییـرات نرخ بیکاری جوانان ٢٩-١٥ ساله نشان می‌دهد این شاخص نیز نسبت به فصل مشابه در سال گذشته ۰.۳ درصد کاهش و نسبت به فصل قبل٠.٢درصد افزایش پیدا کرده است.

بررسی سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد در زمستان ٩٦، ١١.٥ درصد جمعیت شاغل،‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ۳۶.۴  درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی نشان می‌دهد بخش خدمات با ۵۲.۱  درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش ­های صنعت با ٣٢.٦ درصد و کشاورزی با ١٥.٣ درصد قرار دارند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ