کد خبر: ۷۷۵۲۹
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱/۲۴

قرارداد ساخت موتور یورو ۵ و ۶ خودرو با یک شرکت چینی منعقد می شود
معاون وزیر صنعت:

قرارداد ساخت موتور یورو ۵ و ۶ خودرو با یک شرکت چینی منعقد می شود

معاون وزیر صنعت از نهایی شدن قرار داد ساخت موتورهای یورو ۵ و ۶ و انتقال فناوری ساخت این نوع موتورها با یک شرکت چینی طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وزارت صنعت، برات قبادیان در حاشیه نشست مشترک با مدیران شرکت FAW گفت: موضوع استانداردهای صنعت خودرو به ویژه قوای محرکه مثل موتور برای ما مهم است چرا که قبلا در حوزه موتور خودرو یورو 2 را داشتیم و بعد از آن برای یورو 4 و 5 و 6 در صدد ساخت و انتقال فناوری هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت FAW شرکتی است که فناوری ساخت موتور را در تمام کلاس های خودروی سواری و تجاری و حمل و نقل دارد و بنابراین در انتقال فناوری برای ایران مفید است.این قرارداد چند دستاورد ویژه دارد که اولین بخش آن انتقال فناوری است و نیز سرمایه گذاری که از طرف ایرانی شرکت مشترک تاسیس می کنند و علاوه بر انتقال فناوری و سرمایه گذاری خارجی بحث اشتغال و تولید هم بسیارمهم است .

این مقام مسئول ادامه داد: نکته دیگر پیاده سازی استاندارد یورو 6 است که قرار است این شرکت چینی استاندارد 5 را در اختیار ما قرار دهد و یورو 6 را هم در یک زمان مشخص برای موتورهای خودروهای ساخت داخل ما اجرایی کند .شرکت FAW قول داده کار را با 100 هزار دستگاه موتور در تمام کلاس های خودرویی شروع کند وبرای آینده این را به نتیجه مطلوب می رساند.

قبادیان آغاز عملیات اجرایی و تولید موتورهای یورو 5 را ظرف 9 ماه تا یک سال آینده اعلام کرد و افزود: این پروژه ، پروژه ملی و اساسی خواهد بود که مزایایی ویژه ای را برای ما به دنبال دارد.این شرکت قبلا هم با بخش های خودرویی شرکت های داخلی در حال کار بوده اما تا الان بحث انتقال فناوری مطرح نبوده و این جلسه پایه کاری برای آینده خواهد بود.طی روزهای آینده این پروژه نهایی می شود و درحال مشخص کردن جا و مکان تاسیس شرکت مشترک هستیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ