کد خبر: ۷۷۵۴۴
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱/۲۵

اظهارات رهبر انقلاب درخصوص حمله آمریکا و متحدان به سوریه+واکنش رییس جمهور

اظهارات رهبر انقلاب درخصوص حمله آمریکا و متحدان به سوریه+واکنش رییس جمهور

رهبر انقلاب در واکنش به حمله آمریکا و متحدان به سوریه اعلام کرد: روءسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، حضرت آیت اله خامنه‌ای در دیدار جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، حمله سحرگاه امروز امریکا و دو کشور غربی به سوریه را جنایت دانست و با دروغ خواندن ادعای آنها مبنی بر مخالفت با استفاده از سلاح شیمیایی، تأکید کرد: جمهوری اسلامی همچون گذشته در کنار گروه‌های مقاومت حاضر خواهد بود و آمریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

وی حضور ایران در منطقه غرب آسیا و در کنار گروه های مقاومت و در سوریه را در چارچوب حمایت از مظلوم دانست و افزود: اینکه گفته می‌شود ایران توسعه طلب است، سخنی دروغ و خلاف واقع است و ایرانِ بزرگ و آباد و یکپارچه، قصد توسعه طلبی در منطقه و هیچ نقطه ای از دنیا را ندارد.علت حضور ایران در سوریه و در منطقه غرب آسیا، یاری رساندن به مقاومتی بود که در مقابل ظلم وجود داشت و جبهه مقاومت به برکت یاری و کمک هایی که شد و با شجاعت نیروهای سوری توانست بر تروریست هایی که بوسیله آمریکا و غربی ها و مزدوران آنها همچون سعودی بوجود آمده بود، غلبه کند و آنها را شکست دهد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان بامداد امروز  ترامپ که مدعی مقابله با داعش و شکست آن در سوریه شده بود، گفت: این سخنان یک دروغ آشکار و فضاحت بار است زیرا آمریکایی ها با پول سعودی و امثال آن، این موجودات خبیث را در عراق و سوریه به‌وجود آوردند و هر جا که لازم بود از تروریست ها حمایت کردند و هنگامی هم که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند، آنها را نجات دادند.به رغم حمایت های امریکا و عوامل آنها، اما جبهه مقاومت توانست سوریه و عراق را نجات دهند.

آیت اله خامنه‌ای حمله بامداد امروز به سوریه را یک جنایت خواند و گفت: بنده صریحاً اعلام می کنم رئیس جمهور امریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکار هستند.امریکایی‌ها همچون سرنوشت عراق و افغانستان، از اینگونه جنایات در سوریه، سودی نخواهند برد،ترامپ چندی پیش اعلام کرد در منطقه غرب آسیا، هفت تریلیون دلار هزینه کرده اند و چیزی عاید آنها نشده است. این سخن، صحیح است و از این پس هم امریکا هر قدر تلاش و هزینه کند، چیزی عاید آن در منطقه نخواهد شد.

وی لزوم هوشیاری و بیداری ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی را در مقابل این حوادث گوشزد کردند و افزودند: هدف امریکایی‌ها، فقط سوریه و عراق و افغانستان نیست بلکه آنها، بدنبال ضربه زدن به امت اسلامی و اسلام هستند، بنابراین دولت‌های اسلامی نباید خود را در خدمت اهداف امریکا و برخی کشورهای متجاوز غربی قرار دهند.برای یک کشور اسلامی همچون سعودی افتخار نیست رئیس جمهور کنونی امریکا در تبلیغات انتخاباتی‌ علناً در مورد آنها بگوید گاو شیرده. ذلت از این بالاتر نمی شود که پول یک کشور را بگیرند و با چنین تعبیری آن را خطاب کنند.

رهبر انقلاب با اشاره به دروغ‌گویی ترامپ مبنی بر اینکه حمله به سوریه برای مقابله با بکارگیری سلاح های شیمیایی بوده، ادامه داد: آنها با بکارگیری سلاح شیمیایی و یا هر سلاح دیگر ضد ملت های اسلامی و ملتهای مظلوم مخالفتی ندارند، همچنان که از بمباران روزانه علیه مردم یمن حمایت می کنند و در دوران جنگ تحمیلی نیز از صدام جنایتکار که با استفاده از سلاح شیمیایی هزاران نفر از مردم ایران و عراق را به شهادت رساند و یا مصدوم کرد، حمایت کردند.

آیت اله خامنه ای رفتارهای امریکا و برخی کشورهای غربی را ناشی از اهداف استعماری و دیکتاتوریِ بین‌المللی آنها دانست و گفت: البته دیکتاتورها در هیچ کجای دنیا کامیاب نخواهند شد و امریکا نیز قطعاً در اهداف خود در منطقه، شکست خواهد خورد.

واکنش رییس جمهور به حمله آمریکا

حسن روحانی حمله اخیر امریکا و چند کشور غربی به سوریه را بر خلاف اصول بین‌المللی خواند و گفت: در حالی که گروهی از طرف سازمان ملل مأمور می‌شوند تا اتهام کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، به بهانه‌های واهی به یک کشور مستقل که دارای حکومت و مردمی آگاه و تمدنی دیرینه است، حمله می شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه از حوادث ۱۷ سال گذشته در منطقه درس نگرفته‌اند، افزود: تجاوزات آمریکا در افغانستان، عراق و لیبی، نتیجه‌ای جز نابودی، ویرانی و کشتار نداشته است.هدف آمریکایی‌ها از این تجاوزات توجیه حضور خود در منطقه است  آنها از اینکه تروریست‌های مورد حمایت‌ در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند بنابراین به انواع تجاوزها دست می‌زنند.ایران همچون گذشته حامی مظلومان منطقه و جهان خواهد بود و در مقابل درخواست هر دولت اسلامی برای مبارزه با تروریسم، حمایت خود را دریغ نخواهد کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه ایستادگی و مقاومت مردم، همه توطئه‌های آمریکا علیه ملت ایران را خنثی کرده، افزود: دشمنان اخیراً درصدد بودند مردم را از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه و اطمینان مردم را به آینده اقتصادی مخدوش کنند، اما دولت با طراحی و اقدامات خود در مقابل آنها پیش‌دستی و مقابله کرد.با صراحت به ملت ایران می‌گویم دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و همچنین در خصوص فعالیت هسته‌ای، از هر زمان دیگری آماده‌تر است و هر گونه توطئه دشمن را در نطفه خنثی خواهد کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ