کد خبر: ۷۷۶۱۴
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱/۲۷

استفاده صنعت بیمه از ظرفیت بورس و ترسیم آینده ایی روشن با چند آمار
مدیرعامل بیمه مرکزی اعلام کرد:

استفاده صنعت بیمه از ظرفیت بورس و ترسیم آینده ایی روشن با چند آمار

مدیرعامل بیمه مرکزی با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت بورس در صندوق های سرمایه گذاری و طراحی مسئولیت های بیمه ای گفت:سرعت رشد بالای حق بیمه ها نسبت به رشد GDP نشان دهنده افزایش نفوذ بیمه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به اینکه عملکرد ۳ رکن بورس، بانک و بیمه سطح کارآمدی یک مجموعه تامین مالی را نشان می دهد، گفت: نظام کارآمد تامین مالی می تواند به رشد اقتصادی و توسعه پایدار منجر شود.

وی با اشاره به ۳ نکته مهم در این رابطه افزود: نکته اول به تصمیم گیری و سیاست گذاری هر کدام از این ارکان برمی گردد که تاثیر گذار است، نکته دوم به تناسب و میزان رشد این ۳ رکن بستگی دارد که میزان کارآمدی بازار را نشان می دهد و نکته سوم فضای تعامل و ارتباط بین بازارهای ۳ گانه است که این نمایشگاه یکی از نمودهای این همکاری است.

این مقام مسئول به مزایای صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: بیمه عامل ارتقای آرامش نزد فعالان اقتصادی و مردم،کاهس هزینه های مبادلاتی،مسبب ایجاد ثبات اقتصادی، عهده دار تجهیز پس اندازها و مهمتر از همه مدیریت ریسک ملی است. در واقع با کارکرد مطلوب بازار بیمه بخش مهمی از تجهیز منابع و ایجاد آرامش بین فعالان اقتصادی انجام می شود.

همتی افزود: رشد تدریجی صنعت بیمه این نوید را می دهد که بازار بیمه نقش جدی خود را در بازارهای مالی بازی می کند.سرعت رشد بالای حق بیمه ها نسبت به رشد GDP ایران نشان می دهد نفوذ بیمه به تدریج در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه رشد حق بیمه درسال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۱ درصد رشد داشته، گفت: با توجه به رشد GDP در سال ۹۶ براورد می شود نفوذ بیمه به ۲.۳ درصد رسیده که این رقم نسبت به سال های گذشته نشان از رشد بالای صنعت بیمه دارد.

مدیرعامل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه بیمه های عمر یکی از ابزارهای مهم مالی میان و بلندمدت در بازارهای مالی است که در سال ۹۶ رشد مطلوبی داشته، گفت: بیمه عمر در سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته که نسبت به رشد این بیمه در سال ۹۵ (۴۰ درصد) کاهش پیدا کرده که شاید دلیل آن را بتوان به نوسان نرخ رشد سپرده ها یا جذاب بودن سایر بازارها ربط داد.

همتی گفت: با توسعه بیمه های عمر منابع خرد به کلان و در نتیجه به ثبات سرمایه گذاری تبدیل می شود.با توجه به هدف گذاری برنامه ششم توسعه برای بیمه های زندگی و برنامه مهم بیمه مرکزی، رشد ۵۰ درصدی سهم بازاری بیمه های عمر در پرتفوی صنعت بیمه محقق می شود که امید می رود تا پایان برنامه پنجم محقق شود.

وی با اشاره به زمینه همکاری بازار بیمه و بورس گفت: به نظر می رسد زمان عملیاتی شدن انتشار اوراق بهادار متصل به بیمه باتوجه به اینکه این اوراق ریسک تعهدات را کنترل می کنند، رسیده  است. در ایران پایین بودن سهم بیمه های زلزله و بیمه های عمر نسبت به بازار پول سبب شده جذابیت اوراق بهادار بیمه کم باشد اما با برنامه های مهم بیمه مرکزی که در دستور کار است زمینه فعالیت این بازارها زمینه سازی می شود در واقع با تاسیس شرکت واسط می توان از ظرفیت مالی بازار سرمایه استفاده کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: می توانیم از ظرفیت بورس در صندوق های سرمایه گذاری و طراحی مسئولیت های بیمه ای استفاده کنیم. متصل کردن منابع بیمه های عمر به صندوق های سرمایه گذاری یکی از مهمترین برنامه های سال جاری صنعت بیمه است که امید می رود عملیاتی شود.

همتی با بیان اینکه این صنعت در بورس نقش دارد، گفت: معتقدیم این صنعت نباید خود را در بازار ثانویه درگیر کند. جهت تامین بازار سرمایه مهم این است که سرمایه گذاری ها در بازار اولیه صورت گیرد.ان چیزی که باعث می شود بیمه در بازار اولیه توسعه پیدا کند بیمه های عمر است که می تواند بازار سرمایه را تامین و عامل توسعه اقتصاد باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ