کد خبر: ۷۷۶۳۶
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱/۲۸

افزایش قیمت تایر و پیش بینی پرداخت 38 هزارمیلیارد تومان به شرکتها
رییس انجمن صنفی اعلام کرد :

افزایش قیمت تایر و پیش بینی پرداخت 38 هزارمیلیارد تومان به شرکتها

رییس انجمن صنفی صنعت تایر با اعلام افزایش قیمت تایر گفت: در صورت تحقق پیش بینی پرداخت 38 هزار میلیارد تومان توسط دولت، به طور قطع قیمت ها افزایش نیافته و امکان کنترل هزینه ها وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا تقی گنجی به عصر خودرو گفت: در حال حاضر بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مقرر است ارز مورد نیاز تولیدکنندگان با دلار 4200 تومانی تامین شود که حتی در صورت ابلاغ و اختصاص دلار تک نرخی به تولیدکنندگان، بازهم شاهد افزایش هزینه های تولید خواهیم بود چرا که که پیش از این ارز فعالان این صنعت مورد نیاز خود را از طریق ارز مبادله ای دریافت می کردند.

وی افزود: تعیین دلار تک نرخی شاید برای جامعه دلاری ارزان تلقی شود اما با این نرخ برای تولیدکنندگان دلار گرانی به شمار می رود، به طور قطع این تفاوت یا باید از سوی دولت جبران شود و یا تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند.پیش از این 80 درصد نیاز یک واحد تولید تایر از طریق ارز مبادله ای و 20 درصد آن از بازار آزاد تامین می شد که افزایش حدود 600 تومانی قیمت ها، بر قیمت نهایی محصولات اثرگذار خواهد بود.

تقی گنجی گفت: پیش بینی می شود 38 هزار میلیارد تومان از سوی دولت با هدف جبران مابه التفاوت نرخ ارز کارخانجات پرداخت شود. در صورت تخصیص این رقم به تولیدکنندگان به طور قطع قیمت ها افزایش نیافته و امکان کنترل هزینه ها وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول درباره تاثیر ارز تک نرخی بر واردات تایر گفت: واردکنندگان تایر پیش از این ارز مورد نیاز خود را از طریق بازار ارز آزاد تامین می کردند و با هر نوسان قیمتی دچار چالش می شدند براین اساس از ابتدای امسال نسبت به افزایش قیمت تایرهای وارداتی اقدام کرده اند.

در حال حاضر واردکنندگان تایر با دلار 4200 تومان اقدام به ثبت سفارش می کنند که با این روند از قاچاق هرگونه تایر به کشور جلوگیری به عمل می آید ضمن آن که همزمان با افزایش 8 درصدی تعرفه گمرکی واردات تایر از 32 به 40 درصد، هزینه آن ها نیز به شکل چشمگیری افزایش می یابد که بدون شک بر قیمت تمام شده آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ