کد خبر: ۷۷۶۷۰
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱/۲۹

بررسی وضعیت بورس و ارز در جلسه شبانه مجلس/ حذف کامل دلار شدنی است
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

بررسی وضعیت بورس و ارز در جلسه شبانه مجلس/ حذف کامل دلار شدنی است

وزیر اقتصاد با اعلام مسائلی چون تثبیت قیمت ارز، وضعیت بورس و... در جلسه شب گذشته مجلس گفت: حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست و توقعی دست یافتنی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس مسعود کرباسیان ضمن اعلام نتایج جلسه شب گذشته با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس و با استناد به بخشنامه‌های وزارت اقتصاد، به خانه ملت گفت: امروزه مبادلات اقتصادی، گشایش اعتبار و خرید خارجی با یورو بوده و بنابراین حذف کامل دلار از مبادلات خارجی دور از دسترس نیست و توقعی دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد مذاکراتی با کشورهای مختلف انجام می دهد تا مبادله کالا با پول ملی هر کشور انجام شود ادامه داد: حجم مبادلات ایران با کشورهای غیردلاری بسیار  بیشتر است. بنابراین امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری را عملیاتی کنیم و به جایی برسیم که دلار به طور کامل از مبادلات اقتصادی خارج شود.

این وزیر با اشاره به نشست دیشب با اعضای فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی، ادامه داد: در این نشست مسائل متعددی مطرح شد که یکی از مهمترین این مسائل 4 لایحه موجود در کمیسیون‌های حقوقی و قضایی و امنیت ملی مجلس در رابطه با مبارزه با پولشویی بود. انتظار می رود این لوایح هر چه سریعتر به صحن علنی مجلس ارجاع تا دولت بتواند عضو FATF شود. یکی از این لوایح در مجلس رای آورده و درگیر و دار مصوبه شورای نگهبان است. سایر لوایح هم در کمیسیون‌های مجلس روند قانونی را طی می‌کنند.

به گفته کرباسیان تثبیت قیمت ارز، وضعیت بورس، مالیات بر ارزش افزوده و نوع همکاری با کشورهای خارجی از دیگر مباحث شب گذشته بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ