کد خبر: ۷۷۶۸۶
۱۴:۴ - ۱۳۹۷/۱/۳۱

خوش بینی وزیر به بهبود وضعیت اقتصاد با دو سه نشانه

خوش بینی وزیر به بهبود وضعیت اقتصاد با دو سه نشانه

وزیر اقتصاد با اعلام آمادگی تفویق اختیارات اقتصادی به استان کرمان با اجرای ماده 251 گفت: علائم نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد رو به بهبود است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شادا، مسعود کرباسیان در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس ، ستاد اقتصاد مقاومتی و فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: برای تفویض اختیارات در وزارت اقتصاد آمادگی دارم و ماده 251 بالاترین اختیار قانونی شخص وزیر است که این موضوع را تفویض کرده‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 800 هزار نفر خالص اشتغال ایجاد شده و رتبه اعتباری ایران از 7 به رتبه 5 رسیده و ریسک و ضریب خطر نیز کاهش پیدا کرده ادامه داد: همه علائم نشان می‌دهد وضعیت اقتصاد رو به بهبود است و رقابت بهتر شده است.

این وزیر در مورد سامانه هم توضیح داد:برخی معتقد بودند نرخ باید شناور و کف قیمتی دیده می شد تا پس از آن شناور بودن ارز انجام شود .سامانه ارزی قطعی بوده و التهاب ارزش ارز باید رخ می داد اما جهش رخ داده، قیمت واقعی نبود و قیمت حدود 4200 تومان است. 

کرباسیان درباره ارز صادراتی نیز گفت: ارز صادراتی نباید لزوما از طریق بانک بر می گشت و می توانست از طریق صرافی ها نیز انجام شود. در این شرایط تجربه تلخ گذشته نباید تکرار شود و بخشنامه ارزی گویا است و در حوزه صادرات تمامی مسائل دیده شده است. بانک مرکزی نیز 36 نوع نیاز در رابطه با ارز احصا کرده که در گروه های کاری مورد توجه قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه های ترانزیت، ویزا و ... فرصت‌های خوبی با روسیه فراهم شده، گفت: روس ها کانال سبزی را ایجاد کرده اند که 15 تا 20 درصد تخفیف صادرات داده اند و سه شرکت معرفی شده‌اند. 

این مقام مسئول افزود: نیمه دوم اردیبهشت  توافق نامه اورآسیا قطعی خواهد شد. اینکه بتوانیم در مذاکرات تجاری به حمایت از صادرات کمک کنیم ضروری و قطعی است و در این رابطه هزار و 300 میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه دیده شده است.  سالی را پشت سر گذاشتیم که نرخ تورم تک رقمی و حول و حوش 8.3 بود و بعد از چند سال نرخ سرمایه گذاری از منفی تبدیل به مثبت شد و رشد اقتصادی حدود 6 درصدی نیز محقق شد. 

کرباسیان افزود: حدود 36 میلیارد دلار خطوط اعتباری و فاینانس در اختیار قرار گرفته و سیاست و تصمیم دولت و ریاست جمهوری اولویت برای بخش خصوصی است و استان کرمان می‌تواند در این زمینه پیشتاز شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ