کد خبر: ۷۷۷۲۴
۱۱:۴ - ۱۳۹۷/۲/۱

انتقادات جدید روحانی از مدیریت کشور و سیستم 4 ساله بازار ارز

انتقادات جدید روحانی از مدیریت کشور و سیستم 4 ساله بازار ارز

رییس جمهور ضمن بررسی وضعیت مدیریت و اداره کشور، از سیستم نقل و انتقال ارز در ۴ سال گذشته و سیستم فعلی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از جماران، حسن روحانی در جلسه هم اندیشی مدیران گفت: باید به به این باور برسیم که مدیریت و اداره کشور حق و از آن مردم است. اساس دولت همین است که به فکر مردم باشیم و برای خدمت به مردم تلاش کنیم. اگر کارمند و مدیر زیر دست شما به مردم احترام کافی نکرد و ادب لازم را به خرج نداد، نمی تواند به عنوان صاحب صندلی باشد چراکه وی غاصب است.

وی افزود: چقدر ما گزینش می کنیم، سیم جین می کنیم، از غسل و ابا و اجداد و همسایگان می پرسیم، اما یک کلمه نمی پرسیم آیا تو متعهد هستی که به مردم خدمت کنی؟کسی که از قانون عقب نشینی کند، صندلی بر وی حرام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در صندلی قانون نشسته ایم و قانون این صندلی را به ما داده،ادامه داد: بار مسئولیت بر عهده بخش اجرایی است،هیچ دستگاه نظارتی حق ندارد در مدیریت دخالت کند، حالا نظری دارد، اشکال ندارد بگوید بطور مثال یک دستگاه نظارتی به وزارتخانه نوشته بود فلان نوع هواپیما خوب نیست من نوشتم اصلا  به تو چه ربطی دارد؟ جواب هر نامه ای را ندهید، اگر می ترسید نامه را برای من بفرستید.

روحانی گفت: اگر بتوانیم مردم را قانع نه اینکه تهدید کنیم،موفق می شویم.در ماجرای ارز با پشتیبانی مردم در برابر توطئه های دشمن موفق می شویم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس در اداره حق ندارد از پله بالا برود،گفت: یک نفر در همان طبقه همکف باید پاسخ مردم را بدهد، شما(کارمند) باید بالا پایین بروی نه مردم،هر مدیری در برابر فشارها عقب نشینی می کند، از دولت دوازدهم برود همانجایی که قرار است 5-6 سال دیگر برود.

رییس جمهور اظهار داشت: فضای مجازی یعنی امر به معروف و نهی از منکر،بعضی ها می گویند ما امر به معروف و نهی از منکر از طریق گوشی همراه را نمی پذیریم، باید در خیابان یقه مردم را پاره کنیم.برخی می گویند مردم بهتر است در بی خبری به سر ببرند تا شب راحت بخوابند.

روحانی افزود: از رییس جمهور انتقاد کنید، لااقل بعضی ها خوب خوشحال می شوند،اینکه فضای مجازی نباید در انحصار باشد حرف درستی است، در عین حال بگذارید مردم زندگی خود را بکنند.

وی با تاکید بر اینکه از سیستم ارز در 4 سال گذشته و سیستم فعلی خشنود نیست، گفت: در 4 سال گذشته، ارز کاغذی را با هواپیما و با مشکل می آوردیم و هواپیما را بیمه می کردیم،عده ای ماشین مسلح می بردیم ارز را تحویل می گرفتیم، چند کارمند ارز ها را با گونی بین صرافی ها تقسیم می کردند،ما دیگر نمی دانستیم چجوری و چگونه تقسیم می کردند!

روحانی ادامه داد: مانند میوه فروش هایی که برخی میوه ها را برای خود نگه  می دارد، برخی دلارهای خوب را برای خود نگه می داشتند! در بازاری که ارز می بردیم،ارز به دست عده ای که نیازمند واقعی بودند مثلا برای تولید نمی رسید  و مجبور می شدند برود سراغ همان دلال ها! من با این شیوه مخالف بودم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ