کد خبر: ۷۷۸۴۲
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۲/۴

رایزنی‌ با سازمان بورس برای عرضه سکه در بورس کالا و چند آمار از پیش فروش سکه
دبیر کل بانک مرکزی خبر داد:

رایزنی‌ با سازمان بورس برای عرضه سکه در بورس کالا و چند آمار از پیش فروش سکه

دبیر کل بانک مرکزی ضمن اعلام رایزنی‌ با سازمان بورس برای ورود سکه به بورس کالا، از پیش فروش بیش از پنج میلیون قطعه سکه در مدت دو ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی پیش فروش سکه حدود دو ماه است که در بانک ملی در حال برگزاری و از دو هفته پیش سررسیدهای آن از دوره 6 ماهه و یک ساله به هفت مرحله افزایش یافت که طولی نکشید در حدود یک هفته بعد از اجرای سررسیدهای جدید، پیش فروش یک ماهه و به دنبال آن سه ماهه متوقف شد و در این میان محمود احمدی به ایسنا گفت: در این مدت حدود پنج میلیون سکه پیش فروش شده که ظاهرا بخش قابل توجهی در حدود یک میلیون قطعه آن مربوط به فروش یک ماهه است.

وی درخصوص انتشار اخباری در روزهای گذشته مبنی بر احتمال عدم تحویل فیزیکی و پرداخت وجه معادل سکه تاکید کرد: به هیچ عنوان اینگونه نیست و حتما بانک مرکزی نسبت به تعهدی که برای تحویل سکه داده غیر از این عمل نمی‌کند و از سکه عقب نشینی نخواهد کرد.اگر در سال‌های گذشته این مورد پیش آمده که به جای سکه گزینه‌های دیگری وجود داشته آن هم به معنی عدم تحویل سکه نبوده بلکه با توجه به مسائلی که وجود داشت تنوعی از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دادیم که اگر می‌خواهند سود بانکی، سکه یا وجه معادل آن را دریافت کنند.

این مقام بانکی ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون در ازای خرید سکه به مردم کارت سکه تحویل می‌شود ممکن است شرایطی فراهم شود که بتوانند مانند پول نقد سکه‌های خود را کارت به کارت کنند، یعنی نیاز به تحویل فیزیکی آن نیست.

احمدی با تایید ورود سکه به بورس کالا گفت: در حال رایزنی‌ با سازمان بورس برای ورود سکه به بورس کالا هستند چرا که در این حالت می‌توان با توجه به شرایطی که در بورس وجود دارد فروش انحصاری سکه را تعدیل کرد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ