کد خبر: ۷۷۸۴۷
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۲/۴

مشکلات ثبت سفارش کالا به روایت رئیس فدراسیون واردات

مشکلات ثبت سفارش کالا به روایت رئیس فدراسیون واردات

رئیس فدراسیون واردات با تشریح آخرین وضعیت سامانه تجارت برای انجام ثبت سفارش‌ کالا گفت: این سامانه هنوز به طور کامل راه‌اندازی نشده و خیلی از کالاها برای ثبت سفارش با مشکل روبرو هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،پس از نوسانات ارزی و تصمیم جدید دولت مبنی بر تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی، این ارز با قیمت اعلام شده صرفا به متقاضیان قانونی اعم از تجار تخصیص داده می‌شود که رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد،از ٢١ فروردین تاکنون حدود ٩٢١٠ فقره ارز ٤٢٠٠ تومانی معادل 2.36 میلیارد دلار تخصیص یافته و برخلاف برخی اعلام‌ها، روند صادرات و واردات متوقف نشده و سایر متقاضیان که به دنبال تهیه دلار هستند باید فعلا صبر کنند.

از سوی دیگر بر اساس بخشنامه‌های اعلام شده در زمینه واردات کالا ثبت سفارش‌ها باید از طریق سامانه ثبت تجارت انجام شود. سامانه‌ای که به گفته رئیس هیات مدیره فدراسیون واردات هنوز به طور کامل راه اندازی نشده و بسیاری از کالاها با مشکل ثبت سفارش روبرو هستند.

فرهاد احتشام زاد گفت: اتفاقی که پس از تعطیلات نوروز در وهله اول رخ داد شوک ارزی بود که به بازار وارد شد و بعد از این شوک هم، دلار ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد.این اتفاق به خودی خود خبر مثبتی بود که باعث ثبات قیمت ارز می شود ولی در پی آن با سامانه تجارت صنعت روبرو شدیم، چون در بخشنامه اولیه بانک مرکزی اعلام شده الزاما تمامی کالاها باید با ثبت سفارش شوند. البته قبل از این هم با ثبت سفارش انجام می‌شد که به نظر می‌رسد این تاکید مجدد به دلیل برخی موارد خاص بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ