کد خبر: ۷۷۸۴۹
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۲/۴

زمان و جزئیات تامین مالی 70 میلیاردی با سود 19 درصدی
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن خبر داد:

زمان و جزئیات تامین مالی 70 میلیاردی با سود 19 درصدی

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن از عرضه اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت آرین ماهتاب گستر در بورس انرژی به حجم ۷۰ میلیارد تومان با سود 19 درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود رضا خواجه نصیری درباره مشخصات انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و شعار سال ۹۷ و به منظور تامین مالی شرکت آرین ماهتاب گستر، سلف موازی استاندارد برق در بورس انرژی فردا عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی و همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه قرار خواهد گرفت،افزود: قیمت اعمال در اختیار خرید تبعی قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 19 درصد سالانه و قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی به قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 18.5 درصد سالانه است.قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه نیز قیمت دارایی پایه اوراق در عرضه اولیه به علاوه سود معادل 17 درصد سالانه به صورت روزشمار است.

این مقام مسئول در زمینه بازده این اوراق تصریح کرد: در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید بیشتر از 1.19 ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد ناشر می تواند از اختیار خرید استفاده کرده و نسبت به خرید قرارداد برق به قیمت 1.19 ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه از دارندگان اوراق اقدام کنند که دراین صورت بازدهی سالانه اوراق سلف حداکثر 19 درصد خواهد بود اما در صورتی که قیمت دارایی پایه در سررسید کمتر از 1.185 ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه باشد سرمایه گذاران می توانند از اختیار فروش استفاده کرده و نسبت به فروش قرارداد به قیمت 1.185 ضربدر قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه به ناشر اقدام کنند که در نتیجه بازدهی سالانه اوراق سلف حداقل 18.5 درصد خواهد بود.

خواجه نصیری درباره چگونگی پرداخت سود این اوراق گفت: اوراق سلف موازی استاندارد سود بین دوره ای ندارد و خریدار می تواند در پایان دوره نسبت به تحویل فیزیکی یا تسویه نقدی با توجه به قیمت برق در سررسید و بر اساس قیمت اعمال اختیار فروش تبعی یا اختیار خرید تبعی اقدام کند. مدت قرارداد یک سال از تاریخ شروع عرضه اولیه خواهد بود و دوره عرضه اولیه نیز در اطلاعیه عرضه اولیه مشخص و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی تضمین حداقل قیمت، نقد شوندگی اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند و اوراق سلف را طی دوره معاملاتی با نرخ سود17درصد سالانه به‌صورت روزشمار به‌علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه، بازخرید خواهد کرد. کارمزد خرید و فروش اوراق نیز بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس تعیین می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ