کد خبر: ۷۸۲۷
۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۹/۱۲

افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی

افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی"پارسان" قطعی شد/ برگزاری همزمان دو مجمع

مجوزافزایش سرمایه۱۰۰درصدی نفت و گازپارسیان صادر شد تا با برگزاری دو مجمع سالانه و فوق العاده، ضمن تقسیم سود به شرکتی ۳ هزار میلیارد تومانی تبدیل شود. بیمه نوین هم ۴۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت  نفت و گاز پارسیان که سالی مالی خود را از 30 آذر به 31 شهریور تغییر داده، افزایش سرمایه 100 درصدی را با دریافت مجوز قطعی کرد .

به این ترتیب سرمایه اسمی هزار و 500 میلیارد تومانی "پارسان" از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به 3 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد تا در اصلاح ساختار مالی، جبران بخشی از مخارج سرمایه ای صورت گرفته بابت مشارکت در افزایش سرمایۀ شرکت های سرمایه پذیر و تحصیل سرمایه گذاری های بلندمدت بکار گرفته شود.

پیش از این یک مقام مسئول ضمن اعلام برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی "پارسان"، به بورس پرس گفته بود در صورت دریافت مجوز افزایش سرمایه، مجمع سالانه منتهی به 31 شهریور 93 و مجمع فوق العاده در یک روز برگزار خواهد شد. اما زمان قطعی این دو مجمع به دلیل لزوم دریافت اطلاعات از دو پالایشگاه تبریز و شیراز مشخص نیست.

براساس این گزاش، شرکت  بیمه نوین هم که با سرمایه 40 میلیارد تومانی در بازار پایه فرابورس حضور دارد، در صدد اعمال افزایش سرمایه 100 درصدی برآمده است. این افزایش 40 میلیارد تومانی از مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین  و به منظور رعایت مقرات و ضوابط بیمه ای، افزایش سهم نگه داشت بیمه نامه های صادره، بهبودجایگاه شرکت در رتبه بندی به موجب آیین نامه توانگری و افزایش سقف قابل تحصیل دارائی های ثابت مورد نیاز صرف خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ