کد خبر: ۷۸۵۵
۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۹/۱۵

بورس پرس خبر می دهد:

"قاسم" تخت گاز۲۰۰۰ تومان شد/ بازدهی۱۰۴ درصدی در۱۶ روزکاری

قیمت هرسهم قاسم ایران که ۲۱ آبان ماه به جمع شرکت های فرابورسی پیوسته، تخت گاز و بدون هیچ نوسانی از۱۰۰۰به ۲۰۰۰ تومان افزایش یافته تا بازدهی سهام آن طی ۱۶ روزکاری از ۱۰۴درصد هم عبور کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت 36 میلیارد تومانی قاسم ایران به همراه بهمن لیزینگ یکی از دو شرکت تازه وارد فرابورسی در پاییز است که 21 آبان ماه با عرضه اولیه 18 میلیون سهم و کشف قیمت هزار تومانی هر سهم به جمع شرکت های فرابورسی پیوسته است.

براساس این گزارش، این شرکت به دلایلی چون میزان کم سرمایه اسمی ، اتمام عرضه اولیه 10 درصد سهام(که در دو مرحله 5 درصدی انجام شد)،انتظار برای رشد سودآوری درنیمه دوم سال ،برنامه افزایش سرمایه 14 میلیارد تومانی از محل سود انباشته ، وجود دارایی هایی چون زمین در شهرستان ها، اعتقاد برخی به ظهور ظرفیت های پنهان آن شرکت در آینده ایی نه چندان دور و... با رشد مستمر قیمت هر سهم مواجه شده است.

به طوریکه بهای هر سهم "قاسم" طی 16 روز کاری (از 21 آبان تا چهارشنبه گذشته)، تخت گاز و بدون هیچ نوسانی از 1000 به 2000 تومان افزایش یافته و حتی با صف های خرید سنگینی هم مواجه شده است.

به این ترتیب در حالی طی این مدت جو روانی منفی بر بازار حاکم بوده و اکثر شرکت ها باکاهش قیمت معامله شده اند که بازدهی سهام قاسم ایران از 104درصد هم عبور کرده تا به یکی از بهترین عرضه های اولیه سال های اخیر فرابورس تبدیل شود. آن هم درشرایطی که حداکثر نرخ سود بانکی 22 درصد بوده و بازارهای مسکن و ارز و طلا هم نتوانسته اند در 8 ماه سال حرفی برای گفتن داشته باشند.

این درحالی است که برخی تحلیل گران معتقد به وجود حباب قیمتی در این سهم بوده و حداکثر ارزش واقعی سهام این شرکت را با در نظر گرفتن همه جوانب ، کمتر از هزار تومان ارزیابی کرده اند. اما خریداران روزهای گذشته سهام این شرکت باتکیه بر مقوله ایی چون خالص ارزش دارایی ها (NAV) به ارقام بالاتر معتقد بوده و در هفته گذشته چندین میلیون سهم را خریداری کرده اند.

با این همه طی هفته های آینده ، روند قیمت سهام و برنامه های اجرایی و وقوع یا عدم وقوع انتظارات سهامداران مشخص خواهد کرد که آیا این شرکت واقعا" به چنین قیمت های می ارزد یا خیر؟

انتهای

   


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ