کد خبر: ۷۸۸۵۸
۱۰:۷ - ۱۳۹۷/۲/۵

کیفرخواست برای چند وزیر در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵
دادستان دیوان محاسبات خبر داد:

کیفرخواست برای چند وزیر در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۵

دادستان دیوان محاسبات ضمن اعلام پیش‌بینی گزارش بیش از هزار بند تخلف در بودجه ۹۵ گفت: در سطح چندین وزیر کیفرخواست و دادخواست صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فیاض شجاعی دادستان دیوان محاسبات با اشاره به قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 95 در صحن علنی مجلس به خانه ملت گفت: 1.3 هزار میلیارد تومان و 4.1 میلیارد دلار سال 96 به خزانه عودت داده شده و پیش‌بینی می شود براساس گزارش‌های مبتنی بر تفریغ بودجه سال 95 که پیچیدگی زیادی داشت و در دی ماه در صحن علنی مجلس قرائت شد، هزار بند تخلف تا پایان خرداد ماه به دادستانی گزارش شود.

وی افزود: فرایند کار به این نحو است که پس از قرائت گزارش درصحن علنی مجلس واحدهای فنی، حسابرسی، حسابرسان کل دیوان محاسبات و مدیران کل دیوان محاسبات استان‌ها مستندسازی کرده و در قالب گزارش‌های تخلف به دادستانی دیوان گزارش می‌دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: اولویت کاری دادستانی دیوان محاسبات این است که گزارش‌های مبتنی بر تفریغ که در قالب گزارش تخلف سال 95 برای ما ارسال می‌شود، حداکثر تا دی ماه سال 97 که می‌خواهیم تفریغ سال 96 را ارائه دهیم، تعیین تکلیف شده باشد. در راستای رسیدگی به تخلفات بودجه سال 94 که در قالب تفریغ ارائه شده بود، 900 پرونده در سال 96 تشکیل که از این تعداد 600 پرونده تعیین تکلیف شده و از این 600 پرونده 360 فقره دادخواست و کیفرخواست علیه مسئولان ذی‌مدخل صادر شده است.

شجاعی با بیان اینکه در تمامی سطوح تخلف عملکردی از قانون بودجه وجود داشته و از همه آنها توضیحات و دفاعیات لازم اخذ شده،گفت: نسبت به شخصی که دفاعیات آن موجه نبود، دادستانی دیوان محاسبات کیفرخواست صادر کرد و علیه وزیر تا مسئولان رده‌های مختلف به دلیل تخلف از احکام و تکالیف بودجه‌ای دادخواست صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سطح چندین وزیر کیفرخواست و دادخواست صادر شده، تصریح کرد: در سال 96 نیز حدود 226 رأی محکومیت را در دیوان محاسبات اجرا کردیم که شامل عملکرد سنوات گذشته دستگاه‌های اجرائی و مسئولان بود .

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ