کد خبر: ۷۸۸۶
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۹/۱۵

زمان افزایش سرمایه

زمان افزایش سرمایه "نوین" و سود جدید "ودی" همراه با نکات سازمان بورس

بیمه نوین زمان افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی را مشخص کرد. بیمه دی هم بعد از اعمال افزایش سرمایه ۳۰۹ درصدی،سود جدید هر سهم را پیش بینی کرد اما سازمان بورس نکاتی را متذکر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هیئت مدیره شرکت  بیمه نوین که اخیرا" مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی را به دست آورده، چهارشنبه آینده 26 آذر ماه با برگزاری جلسه ایی افزایش سرمایه 40 میلیارد تومانی را اعمال می کند تا به شرکتی 80 میلیارد تومانی تبدیل شود. این افزایش از مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تامین می شود و به منظور رعایت مقرات و ضوابط بیمه ای، افزایش سهم نگه داشت بیمه نامه های صادره، بهبود جایگاه شرکت در رتبه بندی به موجب آیین نامه توانگری و افزایش سقف قابل تحصیل دارائی های ثابت مورد نیاز صرف خواهد شد.

براساس این گزاش، بیمه دی دیگر شرکت بیمه ایی حاضر در فرابورس هم بعد از اعمال افزایش سرمایه 309 درصدی،سود جدید هر سهم را پیش بینی کرد.این شرکت با سرمایه 250 میلیارد تومانی به ازای هرسهم 245 ریال سود در نظر گرفته و 19 درصد از این سود را در 6 ماه اول محقق کرده است. پیش از این سود هر سهم این شرکت با سرمایه 61.1 میلیارد تومانی، 505 ریال پیش بینی شده بود.

در این رابطه سازمان بورس اعلام کرد مهمترین تغییرات اعمالی در اطلاعات فعلی شرکت نسبت به پیش­ بینی27 شهریور 93 ناشی از چند عامل است.

الف. سود فعالیت­ های غیر بیمه­ ای شرکت به مبلغ 540 میلیارد ریال افزایش یافته که مربوط به پیش­ بینی فروش درون گروهی (بانک دی و شرکت ­های زیر مجموعه آن) و عمدتاً شامل ساختمان مرکزی شرکت در تهران و ساختمانهای تبریز و اصفهان است. این درحالی است که تنها در مورد فروش بخشی از ساختمان­ ها در صورتجلسه هیئت­ مدیره اشاره شده و بحث فروش ساختمان دفتر مرکزی (میرداماد) در این متن مطرح نشده و طبق مذاکرات صورت گرفته با مسئولین شرکت،صرفاً وکالتنامه واگذاری این ملک تنظیم شده است.

همچنین 823 میلیارد ریال معادل 136درصد سود خالص پیش ­بینی شده سال مالی 93 شرکت مربوط به سود فعالیت­ های غیرعملیاتی حاصل از فروش املاک و دارائی­ های آن بوده و در صورت عدم تحقق این  فروش­ها، عملکرد پیش ­بینی شده سال مالی 93 با زیان همراه خواهد بود. 

 

ب. مبلغ حق بیمه صادره پیش­ بینی شده ثابت مانده اما با تغییر مبالغ سرفصل­ های ذخایر فنی،خسارت پرداختی، هزینه کارمزد و کارمزد منافع سهم نگهداری و خالص سایر درآمد (هزینه­)های بیمه­ ای، کاهش 223 میلیارد درسود ناخالص فعالیت­ های بیمه­ ای شرکت قبل از درآمد سرمایه­ گذاری از محل ذخایر فنی را شده است.

ج. درآمد سرمایه­ گذاری­ها به مبلغ 37 میلیارد ریال افزایش (شامل 20 میلیارد ریال سود فروش ملک و 17 میلیارد ریال سود حاصل از عملکرد شرکت دستاورد دی (شرکت فرعی)) است.همچنین هزینه های عمومی و اداری نیز 55 میلیارد ریال (عمدتاً هزینه­ های حقوق) افزایش یافته است.

د. شرکت پس از پایان ساعات معاملاتی بازارسرمایه در روز چهارشنبه 30 مهر93 به سازمان بورس اعلام کرد دارای تغییر با اهمیت در پیش ­بینی عملکرد سال مالی 93 خود است. متعاقباً نماد معاملاتی شرکت متوقف و بواسطه عدم ارائه اطلاعات قابل انتشار تا زمان برگزاری مجمع عمومی فوق­العاده در 5 آبان 93 و پس آن برگزاری جلسه هیئت ­مدیره در 26 آبان نماد معاملاتی آن متوقف باقی مانده است.با عنایت به وجود ابهام در متن صورتجلسه هیئت­ مدیره منتشره شرکت در27 آبان درخصوص مبلغ افزایش سرمایه مصوب، نهایتاً متن اصلاحی در 12 آذر مجدداً منتشر شد و طی آن شرکت پیش­ بینی جدید سال مالی 93 با لحاظ کردن افزایش سرمایه صورت پذیرفته را ارائه کرد.

براساس این گزارش در حالی بنابر اعلام بیمه دی افزایش سرمایه 309 درصدی قبل از برگزاری مجمع سالیانه مربوط به سال مالی منتهی به اسفند 93 نزد مرجع ثبت شرکت­ ها به ثبت خواهد رسید که پیش­ بینی عملکرد سال مالی 93 در مقایسه با عملکرد واقعی سال مالی 92 نشان می­دهد حق بیمه صادره 90درصد افزایش، خسارت پرداختی 78درصد کاهش، هزینه کارمزد و کارمزد منافع سهم نگهداری 58درصد کاهش، خالص سایر هزینه­ های بیمه­ ای 11درصد افزایش، درآمد سرمایه‌گذاری‌ها 54درصد افزایش، زیان عملیاتی 87 میلیارد ریال کاهش و سود خالص 892 میلیارد ریال افزایش داشته است.

همچنین در شرایطی این شرکت نسبت به تلفیق اطلاعات شرکت فرعی خود (دستاورد دی) در پیش­ بینی سال مالی 93 اقدام نکرده که طبق عملکرد واقعی حسابرسی شده 6 ماهه سال مالی 93، زیان انباشته شرکت بیش از 235 میلیارد تومان معادل 3.9 برابر سرمایه اسمی (قبلی) شرکت است. لذا، شرکت مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده د و سودآوری پیش­بینی شده برای سال مالی 93 نیز تغییری در این وضعیت ایجاد نخواهد نکرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ