کد خبر: ۷۸۸۶۸
۱۳:۴ - ۱۳۹۷/۲/۵

نظر مدیرعامل اسبق ایران خودرو درباره شعار سال و ادغام خودرو سازان

نظر مدیرعامل اسبق ایران خودرو درباره شعار سال و ادغام خودرو سازان

مدیرعامل اسبق ایران خودرو درباره شعار سال 97 و ادغام خودرو سازان اظهار نظر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی درخصوص اینکه آیا تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی با خرید کالاهای کم کیفیت داخلی محقق می شود به ایرنا گفت: شعار مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب، فرصتی برای خودروسازان داخلی است تا با کاهش قیمت و بهبود کیفیت تولیدات، حُسن استفاده را از اقبال عمومی که نسبت به آنها شده، نشان دهند.

وی افزود: اگر خودروسازان بخواهند کماکان شیوه های قدیمی و پیشین خود را در پیش بگیرند، بطور قطع و یقین این مزیت را از دست خواهند داد، مزیتی که نقطه بازگشتی نیز برای آن متصور نیست.تحقق این مهم راهکارهای متعددی دارد، از جمله اینکه به جای محدود کردن ورود خودروهای خارجی، با آنها به مذاکره نشست و بطور مثال در قبال در اختیار گذاشتن بازار بزرگ ایران، از آنها در مقوله های کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفی خودروها کمک بگیریم.

این مقام اسبق تصریح کرد: نامگذاری سال فرصت مغتنمی برای خودروسازان است تا به نفع مردم در سیاست ها تجدید نظر کنند، زیرا مردم خودروهای با کیفیت و قیمت مناسب می خواهند اما تحقق آن به تنهایی و با شیوه های قدیمی از سوی خودروسازان میسر نیست.امروز با شرایطی مواجهیم که اگر خودروسازان تحول یا تحولاتی را به نفع مردم انجام ندهند، نارضایتی از آنها بیشتر خواهد رفت که خود به معنای سریعتر و راحت تر شدن فرآیند ورود خودروهای خارجی خواهد بود.

منطقی ادامه داد: استفاده از فناوری های قدیمی، یکی از علل و عوامل بالا بودن قیمت تمام شده قطعات یا خودروهای ایرانی است به عنوان مثال در برخی مدل های خودروهای ایرانی از 17 برد الکتریکی استفاده می شود، در حالی که با فناوری های مدرن امروزی می توان همه آنها را در قالب یک برد تجمیع کرد که بسیار ارزان تر تمام می شود.بر این اساس باید به تحولات فناورانه روز و اینکه چگونه می شود از آنها در راستای کاهش قیمت و بهبود کیفیت خودروها بهره جست، توجه داشت.

وی در بیان اولویت های این مسیر، به تجربه هندی ها اشاره کرد که به این نتیجه رسیدند که برای بازار بزرگ خود، خودروهایی با استاندارد و کیفیت مد نظر اما با قیمت 2500 دلار از خارجی ها مطالبه کنند و در این راه توفیق یافتند.با وجود بازار بزرگ ایران با ظرفیت سالانه 1.6 میلیون دستگاه خودرو و با در پیش گرفتن روش جمع گرایی و تقسیم کار بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی با خارجی ها، دستیابی به این مهم شدنی است.

منطقی ادغام خودروسازان را در این پیوند ناصحیح توصیف کرد و گفت :این کار تنها یک فرآیند فیزیکی چند ساله بوده، زد و خوردهای خاص خود را دارد و در نهایت منظور مدنظر حاصل نمی شود.امروز در جهان همکاری های استراتژیک مطرح است که چگونه می توان هم اقتصاد خودروسازان و هم کیفیت خودروها را ارتقاء داد و در این مسیر وزارت صنعت و ایدرو نقش کلیدی دارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ