کد خبر: ۷۸۸۷۵
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۲/۵

دفاع موگرینی از کارایی و حفظ برجام و حمایت از موضع رئیس جمهور فرانسه

دفاع موگرینی از کارایی و حفظ برجام و حمایت از موضع رئیس جمهور فرانسه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دفاع از توافق هسته‌ای ایران گفت: این توافق کارایی دارد و باید حفظ شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العربیه، فدریکا موگرینی در حاشیه نشست اتحادیه اروپا و سازمان ملل درباره سوریه گفت: اکنون یک توافق با ایران وجود دارد و باید به آن عمل کرد.

وی درخصوص سفر رئیس‌جمهور فرانسه به آمریکا و رایزنی با ترامپ درباره برجام گفت: سخنان ماکرون و تمامی اروپایی‌ها این موضوع را کاملا روشن می‌کند که توافقی که هم اکنون داریم، کارایی دارد و جلوی دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای و تولید آن را بدون هیچ محدودیتی می‌گیرد، اگر برجام را به دقت بخوانید همان اول نوشته شده ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: ماکرون در کاخ سفید به وضوح تاکید کرد معتقدیم اجرای کامل توافق هسته‌ای برای امنیت اروپا و منطقه ضروری است و اروپا به آن پایبند خواهد بود. آنچه در آینده رخ خواهد داد را در آینده می‌بینیم اما اکنون فقط یک توافق وجود دارد که کارایی دارد و باید حفظ شود.

موگرینی بار دیگر بر یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود به مبنای مشترکی در این زمینه دست‌یافت،ما به ایران و روسیه برای اعمال فشار به دمشق نیاز داریم.گروه‌های مخالف به اتفا‌ق‌نظر رسیده‌اند که به مذاکره روی آورند.معتقدیم تنها راهکار برای تحقق صلح پایدار در سوریه، روند سیاسی است و همانطور که بارها گفته‌ام سه طرف ضامن در روند آستانه در این مورد مسئولیت خاصی دارند.

انتهای‌پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ