کد خبر: ۷۸۸۷۹
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۲/۶

وعده افزایش 70 درصدی تولید آلومینیوم و خودکفایی ایران
معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

وعده افزایش 70 درصدی تولید آلومینیوم و خودکفایی ایران

معاون وزیر صنعت گفت: ایران در مسیر ایجاد مجتمع گداخت آلومینیوم در اوایل سال آینده است که تولید آلومینیوم را ۷۰ درصد رشد خواهد داد و منجر به خوکفایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ایران در مسیر ایجاد یک مجتمع گداخت آلومینیوم در اوایل سال آینده است که تولید آلومینیوم این کشور را 70 درصد رشد خواهد داد و ایران را با استفاده از ذخایر گاز طبیعی در زمینه تولید این فولاد خودکفا می‌‌سازد.

مهدی کرباسیان در کنفرانس سی‌آر یو الومینیوم در لندن گفت: احداث این مجتمع در جریان است و در فاز نخست سالانه 300 هزار تن آلومینیوم تولید می‌کند. این مجتمع گداخت انرژی مورد نیاز خود را از یک تاسیسات نیرو گازی دریافت خواهد کرد و ایران امید دارد صنعت فلزات خود را با استفاده از ذخایر عظیم گازی بیشتر توسعه دهد.

وی اضافه کرد: تاسیسات شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) تا سال 2025 میزان تولید خود را به یک میلیون تن افزایش خواهد دارد و در عین حال، بخش فولاد ایران نیز در نظر دارد در همین مدت، میزان تولید خود را از 31 میلیون تن کنونی به 55 میلیون تن برساند.

امیر میرچی مدیرعامل موسسه کانادایی آئوریس که به سالکو نیز مشاوره می‌دهد، گفت: هرچند ایران در حال حاضر، در 2 مجتمع تولید آلومینیوم خود، سالانه اندکی بیش از 400 هزار تن تولید دارد اما مصرف این فلز در ایران در حدود 600 هزار تا 700 هزار تن است.مجتمع سالکو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب ایران در نزدیکی خلیج فارس در حال احداث است و یک بندر با آب‌های عمیق نیز در آنجا در حال احداث است.این مجتمع 1.2 میلیارد دلاری توسط شرکت مهندسی و ساخت خارجی صنعت فلزات غیرآهنی چین در حال ساخت است.

وی توضیح داد: در ابتدا قرار بود سالکو در همکاری مشترک با شرکت آلکان کانادا ساخته شود اما این شرکت پس از تحریم‌های آمریکا ایران را ترک کرد. داشتن ذخایر گازی برای تولید نیرو به سالکو در کاهش هزینه ها کمک می‌کند.فکر می‌کنم هزینه تولید در سالکو به ازای هر تن 120 دلار باشد.

بنابراین گزارش،کرباسیان ریاست سازمان ایمیدرو را نیز بر عهده دارد و این سازمان 49 درصد مالکیت شرکت آلومینیوم جنوب را در اختیار دارد. 51 درصد دیگر سهام این شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر تعلق دارد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ