کد خبر: ۷۸۸۸۳
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۲/۶

ماکرون : ترامپ احتمالا

ماکرون : ترامپ احتمالا" از برجام خارج می شود/ پیشنهاد فرانسه به آمریکا

رییس جمهور فرانسه در آخرین اظهارات، از شکست در قانع کردن ترامپ و احتمال خروج وی از برجام سخت گفت و اعلام کرد: فرانسه چارچوب جدیدی برای قرارداد پیشنهاد داده که نگرانی‌های آمریکا در ۴ زمینه را برطرف می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز و گاردین، امانوئل ماکرون در پایان سفر 3 روزه به آمریکا با اشاره به شکست در قانع کردن ترامپ و احتمال خروج آمریکا از برجام ، گفت: بسیاری معتقدند ترامپ غیرقابل پیش‌بینی است اما به گمانم وی قابل پیش‌بینی بوده و قصد دارد تحریم‌های بسیار سختی را علیه ایران عملی کند.

وی افزود: این اقدام بخشی از راهبرد تشدید تنش است که ترامپ قصد دارد در پیش گیرد. چرا که تجربه وی در مورد کره شمالی نشان داده سرسخت بودن، طرف مقابل را به تحرک وا می‌دارد. با این همه نمی‌دانم ترامپ قصد دارد چه تصمیمی درباره توافق هسته‌ای بگیرد.

رئیس جمهور فرانسه با این حال امیدواری کرد که توانسته باشد ترامپ را به باقی ماندن در برجام و تعلیق تحریم‌های ایران مجاب کرده باشد.

ماکرون ادامه داد: فرانسه چارچوب جدیدی را برای قرارداد پیشنهاد داده که نگرانی‌های آمریکا در 4 زمینه توسعه موشک‌های بالستیک، منقضی شدن برخی از محدودیت‌ها علیه ایران بعد از گذشت دوره‌های زمانی مشخص، راستی‌آزمایی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران و نقش ایران در کشورهای همسایه به‌خصوص سوریه و یمن را برطرف می‌کند.

صحبت از توافق جدید در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تأکید کرده توافق هسته‌ای باید به‌شکل فعلی اجرا شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ