کد خبر: ۷۸۹۴۶
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۲/۹

برنامه افزایش 36 درصدی صادرات شرکت بورسی در سال جدید
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت خبر داد:

برنامه افزایش 36 درصدی صادرات شرکت بورسی در سال جدید

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از صادرات 146 میلیون دلاری آلومینیوم این استان در سال گذشته و برنامه صادرات 200 میلیون دلاری در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جعفر اصغری با اعلام اینکه در سال جاری صادرات 200 میلیون دلاری آلومینیوم از استان مرکزی هدف گذاری شده به ایلنا گفت: بیشترین محموله صادراتی آلومینیوم استان مرکزی در سال گذشته به ارمنستان، تونس، ایتالیا، جمهوری آذربایجان و رومانی بود.

وی افزود: مجموع صادرات آلومینیوم در سال گذشته 316 میلیون دلار بود که استان مرکزی با صادرات 146 میلیون دلاری، سهم 46 درصدی داشت. بیش از یک میلیارد و 94 میلیون دلار انواع کالاهای غیر نفتی سال 96 از استان مرکزی به کشورهای مختلف جهان صادر شد.

این مقام مسئول گفت: وزن صادرات غیر نفتی استان مرکزی در سال گذشته هزار و 553 تن بوده و وزن محموله های صادراتی استان پارسال نسبت به مدت مشابه سال 95 حدود 24 درصد رشد داشته است. علاوه بر آلومینیوم، فرآورده های پتروشیمی، الیاف مصنوعی، انواع شیشه، پسته، گوشت، کاشی و سرامیک، گل و گیاه، عایق های رطوبتی، ماهی زینتی، لبنیات، کشمش، یخچال خانگی، گچ و رنگ نیز سال گذشته در صدر اقلام صادراتی این استان بوده است.

اصغری با بیان اینکه کالاهای این استان در سال گذشته به 87 کشور جهان صادر شد، ادامه داد: افغانستان، ترکیه، عراق، پاکستان، ترکمنستان، ایتالیا، تونس، ارمنستان، قطر و جمهوری آذربایجان مهمترین بازارهای هدف صادراتی استان مرکزی بود. در استان مرکزی 2 هزار و 800 واحد تولیدی دایر و فعال است که بیش از 150 واحد از آنها صادرات محور است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ