کد خبر: ۷۸۹۶۵
۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۲/۱۰

بولتون: ترامپ فعلا

بولتون: ترامپ فعلا" تصمیمی درباره برجام نگرفته / نحوه مذاکره با کره شمالی

مشاور امنیت ملی آمریکا با اعلام نحوه مذاکره با کره شمالی گفت : ترامپ هنوز درباره برجام تصمیم‌ی نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جان بولتون در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز اعلام کرد: ترامپ هنوز درباره برجام تصمیم‌گیری نکرده است.

وی درحالی تا قبل از سمت مشاور امنیت ملی آمریکا ، بر خروج فوری آمریکا از برجام تاکید داشت که در مصاحبه‌ با شبکه سی‌ بی اس بر این نظر پا فشاری کرد و گفت: گزینه خروج  فوری از برجام را به ترامپ داده ام اما من مشاور امنیت ملی هستم، نه تصمیم‌گیرنده.

بولتون با اشاره به مذاکره دو سه هفته آینده آمریکا با کره شمالی و احتمال دیدار ترامپ با کیم جونگ اون، گفت: واشنگتن به دنبال خلع سلاح اتمی پیونگ‌یانگ است . زمان و محل مذاکره در دست بررسی بوده و ترامپ مشتاق است این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد.

وی ادامه داد: کره شمالی تاکنون فقط حرف زده و اقدامی برای حذف فعالیت های هسته‌ای نکرده است. بنابراین باید اول باید راستی آزمایی و مشخص شود چه تصمیمی در پیش گرفته است. بر همین اساس ، مدل لیبی سال 2003 -2004 عملی خواهد شد.

در سال ۲۰۰۳ دولت وقت لیبی در مذاکره با آمریکایی‌ها پذیرفت در قبال دریافت امتیازاتی، برنامه هسته‌ای خود را به طور کامل تعطیل کند. «معمر قذافی» رهبر وقت لیبی بعدها از این تصمیم ابراز پشیمانی کرد. وی در سال ۲۰۱۱ در حمله ائتلاف غربی، ساقط شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ