کد خبر: ۷۸۹۷۴
۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۲/۱۰

عرضه اولیه ۱۲ شرکت و راه اندازی ابزاری جدید برای کسب سود در بازار نزولی
معاون بورس تهران اعلام کرد:

عرضه اولیه ۱۲ شرکت و راه اندازی ابزاری جدید برای کسب سود در بازار نزولی

معاون بورس تهران عرضه اولیه ۱۲ شرکت جدید،تقویت اعتمادسازی و راه اندازی ابزارهای جدیدی برای پوشش ریسک مانند"سبد آتی"با هدف کسب سود در بازار نزولی را از مهمترین برنامه های سال معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صحرایی درباره مهمترین برنامه های سال 97 شرکت بورس تهران به سنا گفت: مقرر شده 12 عرضه اولیه و به طور میانگین ماهانه یک عرضه اولیه انجام شود. چرا که تجربه ثابت کرده عرضه های اولیه باعث رشد و رونق و جذب سرمایه های جدید شده و نشاط را به بازار سرمایه تزریق می کند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های مهم، بروز رسانی و تجهیز ابزارهای نظارتی بر اساس تکنولوژی های روز و جدید بوده و قرار است ابزارهای جدیدی برای پوشش ریسک و "سبد آتی" راه اندازی شود.

این مقام مسئول، تقویت اعتمادسازی با تکنولوژی های روز دنیا را از برنامه های مهم بورس برای جلب اعتماد معرفی کرد و از برنامه دو سویه کردن بازار و شناسایی سود در بازار منفی خبر داد و گفت: طراحی ابزارهای جدید پوشش ریسک کمک می کند تا سرمایه گذاران در بازارهای نزولی نیز سود کنند.

صحرایی در مورد ابزار جدید "آتی سبد" هم توضیح داد: با توجه به محدودیت فقهی راه اندازی آتی شاخص ، این ابزار جدید طراحی می شود. در آتی سبد، سبدی از صنایع یا شرکت ها انتخاب می شوند تا سرمایه گذاران موقعیت آتی اتخاذ کنند. این ابزار علاوه بر ایجاد تنوع ، مزایای ابزار آتی سهام مانند خاصیت اهرمی نیز را دارد.

به گفته وی مقررات این محصول جدید طراحی شده و زیر ساخت های فنی درحال آماده سازی است تا در سال جاری معرفی شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی؟ | ساعت ۱۲:۲ - ۱۳۹۷/۲/۱۰
0
0
پاسخ
اگه قرار بر این باشه تا از قبال این عرضه ها صرفا جیب سهامدار عمده پر شود و نفعی برای خریداران نداشته باشد همچون شفا.برکت و تبرک... همان بهتر که عرضه نشود.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ