کد خبر: ۷۹۰۰۶
۱۱:۶ - ۱۳۹۷/۲/۱۱

چند و چون تبصره 19 بودجه و نقش بازار سرمایه در اجرای طرح‌های نیمه تمام
قائم مقام بانک مرکزی اعلام کرد:

چند و چون تبصره 19 بودجه و نقش بازار سرمایه در اجرای طرح‌های نیمه تمام

قائم مقام بانک مرکزی با اعلام نکاتی در مورد تبصره 19 قانون بودجه 97 گفت: در اجرای طرح‌های نیمه تمام باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه نیز بهره گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،اکبر کمیجانی در مورد تبصره 19 قانون بودجه 97 به تسنیم گفت: در نسخه کنونی تبصره 19 قانون بودجه سال جاری که به اجرای طرح‌های نیمه تمام مربوط می شود مشکل خاصی از بابت بانک مرکزی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد است که با توجه به اینکه در آخرین ماده این آئین‌نامه، نظام بانکی سهم اصلی را در تامین مالی بر عهده دارد به نظر می‌رسد که باید کارگروهی متشکل از بانک مرکزی و اتاق‌ها ، دستورالعمل اجرایی این تبصره را تدوین کند.در رابطه با وثایق نیز مواردی مطرح شده که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

این مقام مسئول افزود: در این تبصره مشارکت بودجه‌ای در قالب وجوه اداره شده یا یارانه‌ای سود تسهیلات مطرح شده که با تجه به سنوات قبل ، تجربه موفقی نداشته‌ایم. در شرایط فعلی سیستم بانکی با مطالبات فراوانی روبرو است و بعد از سال‌ها ، تازه به سیستم بانکی گفته می‌شود که باید حسابرسی در این ارتباط انجام شود. بنابراین چنانچه آئین‌نامه و دستورالعمل حاوی پیام روشنی برای نظام بانکی نباشد، مانعی برای اجرای آئین‌نامه‌ها است.

کمیجانی افزود: در اجرای طرح‌های نیمه تمام باید سهم بازار در نظر گرفته شود. بازاری که نظام بانکی در آن فعالیت می‌کند یک بازار با پروژه‌های کوتاه‌مدت است و عمدتاً اولویت تامین سرمایه در گردش را در نظر می‌گیرد.

وی گفت: تامین مالی بانک‌ها عمدتاً پروژه‌های کوچک و متوسط را در بر می‌گیرد بنابراین با توجه به الگوی پروژه‌هایی که تعریف شده، باید از ظرفیت‌های بازار سرمایه نیز بهره گرفت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ