کد خبر: ۷۹۰۴۷
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۲/۱۵

دلایل داخلی نوسانات ارزی و انتقاد از دولت
یک نماینده مجلس اعلام کرد:

دلایل داخلی نوسانات ارزی و انتقاد از دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد: مسائل داخلی و خارجی بر مشکلات بازار ارز تاثیرگذار است اما دولت با فرار رو به جلو می خواهد همه مشکلات را به موضوعات خارجی مرتبط کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه منشأ مشکلات ارزی می تواند داخلی و خارجی باشد، به خانه ملت گفت: اینگونه نیست که علت نوسانات بازار ارز را به مباحثی که ترامپ مطرح می کند، مرتبط بدانیم. در برخی مواقع نوسانات ارزی را به مسائل منطقه ای و تحولات سیاسی و اجتماعی کشورهای همسایه ربط می دهند اما موضوع این است که مسائل داخلی نیز بر مشکلات ارزی اثر مستقیم داشته است.

وی با اشاره به مسائل داخلی افزود: بدهی سنگین دولت به بانک ها و پیمانکاران از جمله مسائلی است که بر مشکلات ارزی تاثیرگذار بود. از سوی دیگر فعالیت صرافی های غیر مجاز یا دخالت های دلالان در بازار نابسامانی هایی را رقم زدند.دلالان با ارز قابل توجهی که در اختیار دارند، اجازه اشباع شدن بازار ارز و اسکناس دلار را نمی دادند. هدف دلالان اخلال در بازار ارز بود و همین مسائل بر نابسامانی بازار ارز تاثیر گذار بود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه دولت بر عوامل خارجی تاکید بیشتری دارد،ادامه داد: یکی از انتقادات وارده به دولت احمدی نژاد ، عدم توانایی ساماندهی بازار ارز بود. در ابتدای دولت روحانی نیز شاهد بودیم مسئولان به این نقد تاکید داشتند اما اکنون شاهد تکرار همان نابسامانی ها در بازار ارز هستیم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رئیس جمهور و معاون اول به آرشیو سخنرانی ها در زمینه بازار رجوع کنند،گفت: آنها علت نابسامانی های بازار ارز را ناتوانایی مدیران دولت وقت می دانستند و اکنون مشکلات ارز را به گردن مسائل خارجی می اندازند.به نظر می رسد در حال حاضر مسئولان دولتی به نوعی فرار رو به جلو دارند و می خواهند منشأ و ریشه نابسامانی های بازار ارز را به خارج برگردانند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ