کد خبر: ۷۹۰۷۲
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۲/۱۵

کشف بدافزار جدید و خطرناک در تلگرام

کشف بدافزار جدید و خطرناک در تلگرام

متخصصان شرکت امنیتی کاسپرسکی روسیه به تازگی از کشف یک بدافزار جدید و خطرناک در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وب سایت cyberscoop،گروه پژوهشگران و متخصصان فعال در شرکت امنیتی کاسپرسکی روسیه به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کردند: کاربران اندرویدی در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا در معرض نفوذ یک بدافزار خطرناک از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام قرار دارند.

این بیانیه‌ که یک روز پیش از سوی شرکت کاسپرسکی منتشر شد، حاکی است مجرمان سایبری به منظور نفوذ و دسترسی به اطلاعات کاربران موردنظر خود از اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام که در این روزها سر و صدای بسیاری به پا کرده و در روسیه و ایران فیلتر شده، استفاده کرده و بدافزار موسوم به زوپارک را توسعه داده و منتشر کرده‌اند.

طبق گفته‌های متخصصان، جدیدترین نسخه از این بدافزار تازه کشف شده به حجم زیادی از اطلاعات همچون مخاطبان، پیام‌های کوتاه، تاریخچه استفاده از GPS، مکان جغرافیایی، تاریخچه تماس و فایل‌های صوتی ذخیره شده در گوشی هوشمند کاربران دسترسی دارد.  این بدافزار که در بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ توسعه داده شده، قادر خواهد بود اسکرین شات تهیه کرده، عکس گرفته و صدای کاربران و محیط اطراف را ضبط کند.

این مجرمان سایبری برروی کاربران قربانی مستقر در کشورهایی مانند مراکش، مصر، اردن و لبنان تمرکز کرده‌اند تا به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی و نفوذ پیدا کنند. بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که گزارش منتشر شده کاسپرسکی که مدت‌ها به همکاری با دولت روسیه و جاسوسی نرم‌افزارهای آنتی ویروس نصب شده خود در رایانه‌های ایالات متحده آمریکا متهم شده بود، در حالی منتشر شده که تنها کمتر از یک ماه از فیلترینگ تلگرام توسط روسیه می‌گذرد. بنابراین احتمال یک همکاری دیگر این شرکت معروف امنیتی با دولت این کشور قوت گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ