کد خبر: ۷۹۰۷۶
۰:۰ - ۱۳۹۷/۲/۱۶

معرفی شرکت ۴۳۰ میلیارد تومانی و آماده نوبت عرضه اولیه

معرفی شرکت ۴۳۰ میلیارد تومانی و آماده نوبت عرضه اولیه

شرکت توسعه مسیر برق گیلان با سرمایه ۴۳۰ میلیارد تومانی در بازار اول معاملات فرابورس درج نماد شد و در نوبت عرضه اولیه ۱۰ درصدی سهام ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت توسعه مسیر برق گیلان با نماد "بگیلان" به عنوان پنجاه و هفتمین شرکت در گروه عرضه برق،گاز بخار و آب گرم و زیرگروه تولید انتقال و توزیع نیروی برق در بازار معاملاتی اول فرابورس درج شد تا در انتظار عرضه اولیه 10 درصدی باشد.

طبق بررسی های بورس پرس،این شرکت در بهمن سال 89 توسط کنسرسیوم خریداران نیروگاه سیکل ترکیبی گیلان از سازمان خصوصی سازی با هدف انتقال دارایی ها و اداره نیروگاه مذکور در تهران تاسیس شد و محل نیروگاه در شهر رشت واقع شده است.سهامدار اصلی این شرکت 430 میلیارد تومانی که دارای سال مالی منتهی به شهریور است ،شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با 51 درصد سهم است و سهامداران دیگر شامل شرکت های  توسعه خدمات مدیریت اهداف و مدیریت انرژی  امید تابان هور هرکدام با 23.1 درصد سهم هستند.

موضوع فعالیت شرکت مذکور تولید و فروش برق به اشخاص حقیقی و حقوقی،خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه برق،انجام کلیه فعالیت های بازرگانی برق و سایر حامل های انرژی به منظور کاهش ریسک و افزایش سودآوری،انجام اقدامات لازم جهت ارتقا بهره وری ،بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه،برون سپاری عملیات اجرایی رقابت پذیر،پیش فروش انرژی برق و اخذ وام و تسهیلات مالی  و اعتباری از بانک ها و موسسات داخلی و خارجی و ... است.

نرخ های فروش برق تولیدی نیروگاه برق گیلان

اهداف و برنامه ها

حفظ منافع و ارتقا جایگاه سهامداران  با رویکرد مدیریت دارایی در جهت افزایش سود و کاهش ریسک سرمایه گذاری

بهره برداری بهینه فنی و اقتصادی از نیروگاه به منظور حفظ رتبه و موقعیت فروش برق در بازار های منطقه ای و فرامنطقه ای

عرضه برق در سطح کشور و فراهم کردن امکانات فروش برق متناسب با نیازهای مصرف کننده ها و ایجاد قراردادهای دو جانبه

تقویت کسب و کار در حوزه برق و برقراری زنجیره فروش و عرضه انرژی الکتریکی در سطح کشور

ماده اولیه مصرفی

گاز طبیعی و گازوئیل به عنوان ماده اولیه طبق توافق شرکت مدیریت تولید،توانیر،شرکت ملی گاز و شرکت ملی فراورده های نفتی تامین می شود.چرخه تولید شرکت تبدیل مواد اولیه به برق است که بر اساس قرارداد منعقده با شرکت زیمنس آلمان احداث نیروگاه در دو فاز شامل 6 واحد گازی در فاز نخست و 3 واحد بخار در فاز دوم برنامه ریزی شد.

وضعیت فروش

کاهش درامد فروش برق ناشی از تغییر سقف فروش در بازار عمده فروشی برق از 444 ریال به 416 ریال به ازای هر کیلو وات ساعت،تغییر در دستوالعمل ها و رویه های اجرای بازار، تاثیر کاهنده در قیمت متوسط انرژی پذیرفته شده نیروگاه ها در بازار بطور اعم و مشکلات ناشی از حبس انرژی تولید نیروگاه گیلان بطور خاص است.

وضعیت سود خالص

درجدول زیر نیروگاه گیلان با 3 نیروگاه فرابورسی دماوند،مپنا و ماهتاب کهنوج بر اساس آخرین صورتهای مالی حسابرسی شده سال 95 مقایسه شده است:

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ