کد خبر: ۷۹۱۸۵
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۲/۱۸

پرداخت دلار۴۲۰۰ تومانی خودروسازها آغاز شد/ عرضه۴ محصول و افزایش هزینه ها
معاون یک خودروساز:

پرداخت دلار۴۲۰۰ تومانی خودروسازها آغاز شد/ عرضه۴ محصول و افزایش هزینه ها

معاون یک خودروساز از آغاز تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به شرکت های تولیدکننده خودرو خبر داد و گفت: رشد قیمت دلار از ۳۷۰۰ به ۴۲۰۰ تومان منجر به افزایش هزینه‌ها شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن اکبری معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در جریان برنامه خبری امروز اظهار داشت : رشد قیمت دلار مبادله‌ای از 3700 به 4200 تومان به همراه افزایش قیمت برخی مواد اولیه و حقوق و دستمزد منجر به افزایش هزینه‌های تولید محصولات خودروسازان شده است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تامین دلار تک نرخی شده ، توضیح داد: تخصیص دلار 4200 تومانی به شرکت های خودرویی و خرید مواد اولیه آغاز شده است. این درحالی است که داخلی سازی حداقل 20 درصدی ، منجر به ارزان تر شده قیمت ها خودروها می شود.

این مقام مسئول با اشاره عرضه محصول داخلی‌سازی شده النترا طی چند هفته آینده و با امکان صادرات، افزود: طی سال جاری قرار  اسا چهار محصول جدید کرمان موتور عرضه و تیراژ تولید محصولات برندهای مختلف به 65 هزار دستگاه برسد.

اکبری از انصراف همکاری با فولکس‌واگن به دلیل عدم توافق با داخلی سازی محصولات این خودرو ساز آلمانی خبر داد و در مورد اثر خروج احتمالی آمریکا از برجام بر قرارداد همکاری با هیوندایی کره جنوبی هم توضیح داد: در هر شرایطی این همکاری ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ