کد خبر: ۷۹۲۳۹
۱۴:۰ - ۱۳۹۷/۲/۲۱

آمار 6.6 میلیارد دلاری بانک مرکزی از تامین نیازها با دلار 4200 تومانی
طی کمتر از یک ماه صورت گرفت:

آمار 6.6 میلیارد دلاری بانک مرکزی از تامین نیازها با دلار 4200 تومانی

بانک مرکزی اعلام کرد: از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی تا ۱۸ اردیبهشت ماه، در مجموع معادل بیش از 6.6 میلیارد دلار ارز به نرخ معادل 4200 تومان برای تامین نیازها تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،طبق اعلام بانک مرکزی،از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی تا ۱۸ اردیبهشت ماه، در مجموع معادل بیش از 6.6 میلیارد دلار ارز به نرخ معادل 4200 تومان برای تامین نیازهای تخصیص داده شده است. معادل 5.46 میلیارد دلار از منابع تخصیص یافته در این مدت به صورت بانکی و از منابع بانک مرکزی بوده است.

همچنین معادل حدود 700 میلیون دلار ارز توسط شبکه بانکی از طریق سامانه نیمابرای واردات کالا و خدمت اختصاص یافته و معادل 445 میلیون دلار نیز ارز اشخاص بوده که به صورت واردات در قبال صادرات به موضوع واردات اختصاص پیدا کرده است.از معادل 6.6 میلیارد دلار ارز تخصیص داده شده، بالغ بر معادل 3.75 میلیارد دلار آن، تامین شده و بانک مرکزی این میزان ارز را به بانک های عامل فروخته و بانک ها نیز در اختیار متقاضیان قرار داده اند.

از مجموع ارز تخصیصی برای تامین نیازهای حدود 1.1 میلیارد دلار به واردات کالاهای اساسی شامل برنج، جو، حبوبات، دام زنده، ذرت، روغن، شکر، کره، کنجاله سویا، گندم و گوشت اختصاص یافته و معادل 330 میلیون دلار نیز برای واردات دارویی شامل تجهیزات پزشکی، داروی ساخته شده، شیر خشک و مواد اولیه دارو تخصیص پیدا کرده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ