کد خبر: ۷۹۳۱۹
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۲/۲۳

افت قیمت اکثر ارزها، سکه و طلا و روز خوش بورس با رشد شاخص و صف خرید

افت قیمت اکثر ارزها، سکه و طلا و روز خوش بورس با رشد شاخص و صف خرید

در برابر ادامه رشد شاخص بورس که با صف خرید شرکت های متوسط و کوچک همراه بود، انواع ارز با کاهش بین ۴۰ تا ۱۰۰ تومانی و سکه و طلا بین ۳۵ تا ۶۸ هزار تومان قیمت گذاری شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازارها ، سهام برخی شرکت ها با افزایش قیمت و صف خرید روبرو شد تا شاخص بورس به روند صعودی ادامه دهد اما بازارهای ارز، طلا و سکه  به نظاره کاهش قیمت ها نشستند.

براساس این گزارش، بورس هرچند در شرایط کنونی نتوانسته باعث جالب اعتماد عمومی شود اما با روشن شدن تکلیف برجام توسط آمریکا که به موضوع مبهم و نگران کننده ماه های اخیر تبدیل شده بود، توانست بخشی از آسمان ابری را آبی تر از قبل ببیند و حداقل برای مدتی با تکیه بر مواردی چون اثر افزایش دلار بر شرکت های ارزآور ، روند صعودی قیمت نفت ، جذاب بودن قیمت ها ، تحرکات نوسان گیران و ... با قدم های استوارتری گام بردارد.

برهمین اساس بود که امروز برخی شرکت های متوسط و کوچک مانند سيمان‌سپاهان، سیمان فارس، ماشين‌ سازي‌ اراك‌، توليد محور خودرو ، سايپا آذين‌، ذغال‌سنگ‌ نگين‌ ط‌بس‌، قطعات‌ اتومبيل‌ ، رینگ سازی مشهد و...، برخی شرکت های دارویی و آخرین شرکت تازه وارد سال گذشته یعنی تبرک با اقبال بازار روبرو شدند.

با این اوصاف و با اثر مثبت شرکت های همراه اول ، پتروشیمی خای جم و مبین و دیگر شرکت های متوسط و کوچک، شاخص بورس با رشد 247 واحدی قادر به بازپس گیری کانال 94 هزار تایی و ثبت رقم 94 هزار و 165 واحدی شد. اما حجم معاملات با داد و ستد 143 میلیارد تومانی بیش از 703 میلیون سهم همراه بود.

اما در بازار درحالی قیمت زیرزمینی دلار حوالی 8 هزار تومان اعلام می شود که سایر ارز ها با افت نسبی همراه بودند و هر بورو با کاهش 40 تومانی 7860 تومان، پوند با 100 تومان کاهش 8750 تومان، دلار کانادا با کاهش 50 تومانی 5050 تومان، دلار استرالیا با 90 تومان کاهش 4860 تومان و هر فرانک سوئیس با افت 50 تومانی 6450 تومان قیمت گذاری شد.

سکه طرح جدید نیز با کاهش 68 هزار و 500 تومانی به یک میلیون و 994 هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم با 35 هزار کاهش ، یک میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورد. نیم سکه با 8000 تومان کاهش یک میلیون و 2 هزار تومان و ریع سکه با 10 هزار تومان کاهش 586 هزار تومان قیمت گذاری شد. قیمت سکه یک گرمی ثابت مانده و 376 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

طلا 18 عیار با 5100 تومان کاهش 193 هزار و 280 تومان و طلا 24 عیار با کاهش 6799 تومانی 257 هزار و 674 تومان قیمت گذاری شد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ