کد خبر: ۷۹۳۵۸
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۲/۲۴

درخواست افزایش ۱۹.۵درصدی قیمت خودرو/ ثبات قیمت عادلانه نیست
رییس انجمن قطعه سازان اعلام کرد:

درخواست افزایش ۱۹.۵درصدی قیمت خودرو/ ثبات قیمت عادلانه نیست

رییس انجمن قطعه سازان با بیان اینکه ثبات قیمت خودرو عادلانه نیست ، گفت : به رشد سه متغیر مواد اولیه، دستمزد و سربار، قیمت خودروهای تولید داخل باید حداقل ۱۹.۵ درصد افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی منش درباره افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر اظهار داشت: برای قیمت گذاری هر کالایی سه مولفه مواد اولیه، هزینه دستمزد و هزینه سربار مورد محاسبه قرار می گیرد.سال جاری نیز هزینه دستمزد در شورای عالی کار افزایش داشت و مواد اولیه از جمله فولاد، آلومینیوم، مس، ارز و ... با رشد قیمت مواجه بود که براساس پیش بینی ما مواد اولیه در سال 97 با افزایش 40 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته مواجه شد.

وی ادامه داد: از طرفی هزینه های سربار نیز متناسب با نرخ تورم افزایش 10 درصدی داشته که مجموع این موارد موجب افزایش 30 درصدی قیمت قطعات و 19.5 درصدی قیمت خودرو می شود.نمی توان در شرایطی که همه مواد اولیه با افزایش قیمت مواجه بوده، انتظار افزایش قیمت خودرو را نداشت،یکی از مهم ترین مشکلات فعلی صنعت خودرو در ایران، قیمت گذاری از سوی شورای رقابت است زیرا این رویه در هیچ کشوری در دنیا به این شیوه نیست.

نجفی منش افزود: در همه کشورها قیمت گذاری خودرو توسط بازار انجام می شود که در چنین شرایطی برای مصرف کننده نهایی قیمتی کمتر از قیمت های فعلی خواهد بود.با توجه به بررسی های صورت گرفته خودرو سازی مثل برزیل، خودرو وارداتی تا 200 درصد با افزایش قیمت مواجه است تا به دست مصرف کننده نهایی برسد در حالی که در ایران سعی شده تا به جای واردات خودرو، خودروساز وارد شود که در چنین شرایطی هم کیفیت تولید داخل و هم میزان صادرات خودرو افزایش می یابد و از طرفی مردم نیز حق انتخاب بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ