کد خبر: ۷۹۴۰۰
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۲/۲۵

اوپک کاهش تولید نفت را ادامه می دهد

اوپک کاهش تولید نفت را ادامه می دهد

آمار سازمان اوپک نشان می دهد مازاد جهانی عرضه تقریبا برطرف شده اما اوپکی ها همچنان بیش از میزان تعیین شده، تولید خود را کاهش می دهند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس نقل از رویترز،آمار سازمان اوپک نشان می دهد به لطف توافق کاهش تولید نفت، مازاد جهانی عرضه تقریبا برطرف شده است اما اوپکی ها همچنان بیش از میزان تعیین شده، تولید خود را کاهش می دهند.

براساس منابع ثانوی، تولید نفت اوپک در ماه آوریل تنها با 12 هزار بشکه در روز افزایش، ماهانه به 31 میلیون و 930 هزار بشکه در روز رسید که این میزان عرضه حتی 800 هزار بشکه کمتر از تقاضای جهانی برای نفت اوپک است.

منابع اولیه یا همان آمار رسیده از اعضای اوپک نیز خبر از کاهش تولید بیشتر می دهند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند که تولید نفت شیل آمریکا در ماه ژوئن با 145 هزار بشکه در روز افزایش به بالاترین رقم هفت میلیون و 180 هزار بشکه ای در روز برسد که بیشتر این افزایش مربوط به بزرگترین حوزه نفتی آمریکا یعنی پرمیان است.انتظار می رود تولید نفت گاز آمریکا نیز در این مقطع به رکورد 68 میلیارد و 100 میلیون فوت مکعب در روز برسد.

شرکت ملی نفت ابوظبی به منظور توسعه فعالیت مجموعه پالایش و پتروشیمی (الرویس) خود و ایجاد تاسیسات تولید آلکیل بنزن خطی، قراردادی با شرکت انرژی اسپانیا امضا کرده است.این تاسیسات جدید که برای تولید مواد شوینده، رنگ و مواد آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله ابتکار عمل های جدید ادنوک برای توسعه صنعت پالایش و پتروشیمی به شمار می رود و این شرکت قصد دارد در پنج سال آینده 45 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری کند.تفاهم این قرارداد نوامبر سال 2017 میلادی به امضای طرفین رسیده بود. 

منابع آگاه اعلام کردند که شرکت ملی نفت نیجریه، به تازگی قراردادهای صادرات نفت امضا کرده که مدت آن ها به جای یک سال، دو ساله است.فهرست اسامی شرکت های طرف قرارداد که شامل50 تا 60 مورد است، شامل ابر شرکت های معامله گر سوئیسی نفت از جمله ویتول، ترافیگورا و گلنکور و غول های نفتی توتال فرانسه، سپسا اسپاینیا، سوکار جمهوری آذربایجان و لوک اویل روسیه می شود.

منابع صنعتی و بانکی اعلام کردند که ابرشرکت نفتی کونوکوفیلیپس آمریکا قصد دارد میدان های نفتی خود در دریای شمال را بفروشد و بر روی میدان های شیل خود در بازار داخلی تمرکز کند.واگذاری دارایی های این شرکت در فراساحل بریتانیا تا 2 میلیارد دلار نقدینگی برای کونوکوفیلیپس ایجاد می کند.تولید نفت و گاز این شرکت آمریکایی در دریای شمال در سال 2017 میلادی به 75 هزار بشکه معادل نفت در روز می رسید.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه معتقد است، در صورتی که فعالیت های یک جانبه نفتی در قبرس جنوبی ادامه یابد، منطقه مدیترانه شرقی با مسائل امنیتی رو به رو خواهد شد. ترکیه و قبرس جنوب بر سر تحقیقات نفت و گاز در فراساحل دریای مدیترانه و سهم شمال و جنوب دچار اختلاف نظرند.

ترکیه در گذشته نیز بارها مدعی شد که قبرس جنوبی حق ندارد تا پیش از از حل کامل موضوع وحدت شمال و جنوب، به عملیات اکتشافات نفت و گاز اقدام کند زیرا بخش ترک نشین نیز در منابع احتمالی انرژی سهیم است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ