کد خبر: ۷۹۴۴۹
۰:۱ - ۱۳۹۷/۲/۲۷

معدن مس سونگون بعد از سال ها مستقل شد/ زمان تولید
قائم مقام وزیر صنعت:

معدن مس سونگون بعد از سال ها مستقل شد/ زمان تولید

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به نهایی شدن استقلال معدن مس سونگون بعد از سال ها،از آغاز عملیات اجرایی تولید مس کاتدی در این معدن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری کند، خوراک آن را تامین می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، رضا رحمانی در آیین تجلیل از یک پیشکسوت صنعت گفت: با اجرایی شدن طرح تولید مس کاتدی در معدن مس سونگون، سالانه 100 هزار تن از این محصول تولید خواهد شد.قرار است از این پس همه مسائل مالی معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی متمرکز شود، ضمن اینکه ایجاد شهرک تخصصی مس و طلا در این استان نیز در حال نهایی شدن است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ارزش فروش کنستانتره مس سونگون 2.5 هزار میلیارد تومان بود، در حالی که گردش مالی شرکت عظیم تراکتورسازی تنها به هزار میلیارد تومان رسید.با توجه به اهمیت راهبردی مس هر کس در صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری کند، خوراک آن را تامین می‌کنیم.

بنابراین گزارش، معدن سونگون دومین معدن مس بزرگ ایران بعد از مس سرچشمه در شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی واقع شده است. مس استخراجی از این معدن برای فرآوری، سال ها به معدن مس سرچشمه منتقل می شد.ایجاد کارخانه تولید مس کاتدی در معدن سونگون از مطالبات مردم و مسئولان آذربایجان شرقی در دهه اخیر بود که با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید اجرایی می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ