کد خبر: ۷۹۴۸۱
۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۲/۲۹

رکورد جدید بازدید ۱.۶ میلیاردی از کانال‌های تلگرامی

رکورد جدید بازدید ۱.۶ میلیاردی از کانال‌های تلگرامی

سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار کانال‌های فارسی تلگرام بعد از گذشت ۱۷ روز از زمان آغاز فیلترینگ از شکسته شدن رکورد بازدید کانال‌های فارسی تلگرام با ۱.۶ میلیارد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، رکورد مجموع بازدید کانال‌های فارسی تلگرام در روز پنجشنبه 27 اردیبهشت با افزایش 320 میلیونی نسبت به یک روز قبل‌تر شکسته شد. 1.6 میلیارد بازدید در یک روز، بی‌سابقه‌ترین روز بعد از گذشت 17 روز از زمان آغاز فیلترینگ.

این آمار را کانال تلگرافی یا به صورت دقیق‌تر سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار کانال‌های فارسی تلگرام متعلق به آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد.

آمارهای این سامانه نشان می‌دهد نصب تلگرام‌های غیررسمی که واسطه‌ای برای دورزدن فیلترینگ هستند، افزایش چشمگیری داشته است. شاید همین استفاده از فیلترشکن‌ها و همچنین بالا‌رفتن بازدید کانال‌های تلگرامی باعث شده وزیر ارتباطات در ابتدا خبر فیلتر فیلترشکن‌ها را اعلام کند اما بعد از گذشت 24 ساعت و واکنش‌های کاربران فضای مجازی، با تکذیب سخنان تأکید کند،هیچ اقدام جدیدی برای مقابله با فیلترشکن‌ها آغاز نشده است.

فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند و مقابله با این حجم از فیلترشکن‌ها کار ساده‌ای نیست.اخبار و بررسی‌های علمی در حالی از شکستن رکورد بازدید کانال‌های فارسی تلگرام خبر می‌دهد که اعلام آمارهای ضدونقیض از سوی رسانه‌های مدافع فیلترینگ تلگرام نیز در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد هنوز موازنه درستی از وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی صورت نگرفته است.

پیش از اختلال در پیام‌رسان سروش، به ادعای کارشناسان برنامه‌های رادیویی، 25 میلیون نفر در پیام‌رسان‌های داخلی عضو شدند و پس از اختلال چند روز پیش، مسئولان آمار اعضای پیام‌رسان‌های داخلی را 25 میلیون نفر اعلام کردند. پس از صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات درباره فیلترینگ فیلترشکن‌ها، پنجشنبه‌شب وی میهمان برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود و به نکات مهمی اشاره کرد.

محمدجواد آذری‌جهرمی که در روزهای گذشته نیز به دلیل اظهارنظر درباره فیلتر فیلترشکن‌ها مورد خطاب بسیاری از کاربران فضای مجازی قرار گرفته بود، در این برنامه گفت: در بحث پیام‌رسان‌ها، این مردم هستند که انتخاب آخر را می‌کنند. زیرساخت پیام‌رسان‌های داخلی فقط فنی نیست. بحث اعتماد و فیلتر در بعضی از حیطه‌ها در پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد و سی‌دی‌ان برای ایران صرفه‌جویی ارزی به همراه داشت.

نکته جالب صحبت‌های آذری‌جهرمی، نگرانی وی از فیلتر اینستاگرام بود که به زبان کنایه گفت: ‌به‌تازگی دیدم رشیدپور در تلویزیون در برنامه حالا خورشید، اینستاگرام را تبلیغ می‌کند. به دوستان گفتم به وی بگویید آن‌قدر تبلیغ اینستاگرام را نکن، این را هم می‌بندند. با بازی دو‌سر باخت تلگرام،شرایط افکار عمومی به گونه‌ای است که اگر فیلترینگ انجام شود محکومیم، انجام نشود نیز محکومیم و موفق هم شود محکومیم.

به گزارش مرکز ملی فضای مجازی ایران، تعداد کانال‌های فارسی‌زبان تلگرام 754 هزار مورد و میانگین بازدید روزانه از آنها حدود 2.5 میلیارد مرتبه پیش از فیلتر تلگرام بوده است. 

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ