کد خبر: ۷۹۴۸۳
۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۲/۲۹

افزایش ۳۰-۴۰ درصدی قیمت انواع کالا و عدم تغییر درآمدهای جامعه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

افزایش ۳۰-۴۰ درصدی قیمت انواع کالا و عدم تغییر درآمدهای جامعه

نماینده مجلس با اشاره به اثر دلار 4200 تومانی گفت: قیمت برخی کالاها حدود 30 الی 40 درصد افزایش یافته اما در درآمدهای جامعه تغییر خاصی رخ نداده که بیانگر کاهش معیشت است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید تقی کبیری درباره تاثیر نوسانات ارزی بر قیمت کالاها به خانه ملت گفت:دولت بنا بر ضرورت ها تصمیماتی در حوزه ارز اتحاذ کرد که البته باید پیشتر درباره این موضوع مهم با رعایت تمامی جوانب تصمیم گیری می کرد.

وی افزود: مدیریت بازار از نظر اشخاصی که از درآمد کم برخوردار هستند مورد قبول نیست چرا که افزایش اخیر قیمت ها، معیشت خانوارها را تحت تاثیر قرار داده است. حتی دلار 4200 تومانی در رشد قیمت کالاها تاثیرگذار بوده و تبعات افزایش قیمت ارز در بازار رسمی و غیررسمی در قیمت کالاهای مختلف تاثیرگذار بوده و دولت باید برای تامین بخشی از نیازهای مردم تدابیر جامعی اتخاذ کند.

این نماینده مجلس گفت: قیمت برخی از کالاها از نرخ ارز متاثر نمی شود یا حداقل اینکه میزان تاثیرپذیری کمی دارد اما براساس گزارش ها قیمت برخی کالاها برحسب قیمت دلار سنجیده می شود که این موضوع باعث فشار به خانوارهای کم درآمد شده است.

کبیری تصریح کرد: قیمت برخی کالاها حدود 30 الی 40 درصد افزایش یافته اما در درآمدهای جامعه تغییر خاصی رخ نداده که این موضوع بیانگر کاهش سطح معیشت است. قیمت گوشت، برنج و سایر اقلام خوراکی با افزایش روبرو شده این در حالی است در ماه رمضان باید نظارت بر قیمت اقلام خوراکی تشدید شود.

وی افزود: علی رغم اینکه دولت اعلام می کند قیمت ها در بازار کنترل می شود اما گزارشات مردمی بیانگر گرانی اقلام خوراکی است و باید سازمان های دولتی مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی به این وضعیت در بازار رسیدگی کند و بازار عرضه و تقاضا کنترل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ