کد خبر: ۷۹۴۹۹
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۲/۲۹

فعالیت های صنفی و تبلیغاتی در تلگرام مشمول برخورد قانونی شد
معاون قضایی دادستان کل:

فعالیت های صنفی و تبلیغاتی در تلگرام مشمول برخورد قانونی شد

معاون قضایی دادستان کل اعلام کرد: در صورت ادامه فعالیت های صنفی و تبلیغاتی در تلگرام، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را به عمل خواهند آورد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، عبدالصمد خرم آبادی با انتشار مطلبی در پیام رسان سروش از ممنوع بودن فعالیت صنفی در تلگرام خبر داد و اعلام کرد: فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع است. واحدهای صنفی و کسب و کارهای اینترنتی باید فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل کنند.

هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، اصناف و بازرگانی وزارت صنعت، توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی برگزار شد و نحوه اجرای بخش نامه ۲۲ اسفند ۹۶ نیروی انتظامی در خصوص ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه مذکور با تاکید بر اینکه فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوء استفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم می‌شوند، مقرر گردید:

۱-  مسئولین ذیربط در وزارت صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به کلیه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیر اینترنتی اعلام و ابلاغ کنند. از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری کنند و فعالیت‌ها را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل کنند.

۲- در صورتی که واحدهای صنفی پس از اطلاع رسانی به فعالیت صنفی و یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت معدن تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ