کد خبر: ۷۹۵۱۳
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۲/۲۹

مواضع حمایتی انگلیس از برجام و تجارت با ایران

مواضع حمایتی انگلیس از برجام و تجارت با ایران

سفیر انگلیس در تهران گفت: دولت بر حمایت از تجارت با ایران تاکید دارد و طرف‌های اروپایی برجام نیز بر این توافق هسته ای پایبند خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، راب مک‌ایر در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه میدان کرنج گفت: این قرارداد جلوه‌ای از تعهد تجاری انگلیس برای حضور در ایران است و لندن از آن حمایت می‌کند.

وی افزود:دولت انگلیس بر حمایت از تجارت با ایران تاکید دارد و در دیدار اخیر ظریف با طرف‌های اروپایی برجام، اروپایی ها به تضمین منافع ایران در توافق نامه هسته ای تاکید کردند.

این مقام مسئول تاکید کرد: انگلیس حامی شرکت‌های مایل به سرمایه‌گذاری در ایران است و از توسعه تجارت با ایران حمایت می کند.

مک ایر ادامه داد:انگلیس بر اجرای برجام متعهد است و مدیرعامل کنسرسیوم پرگس به‌طور ویژه برای امضای این موافقت نامه توسعه میدان نفتی کرنج به تهران سفر کرد و این از اهمیت توسعه تجارت برای این کنسرسیوم حکایت دارد. طرف‌های اروپایی برجام نیز بر این توافق هسته ای پایبند خواهند بود و به تبادلات تجاری با ایران ادامه می دهیم.

مک ایر افزود: سرمایه گذاری از طرف شرکت های خصوصی انجام می شود و ارتباطی به دولت ندارد.شرکت های تجاری بر اساس شرایطی که دارند تصمیم می گیرند و ما از شرکت هایی که تمایل به کار در ایران دارند حمایت می کنیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ