کد خبر: ۷۹۵۲۱
۹:۱ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

ورود مجلس به ادعای احتکار ۹۰ هزارخودرو توسط خودروسازان

ورود مجلس به ادعای احتکار ۹۰ هزارخودرو توسط خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی وضعیت بازار فروش خودروهای تولید داخل و ادعای یک نماینده مجلس مبنی بر احتکار 90 هزار خودرو با حضور خودروسازان در نشست فردا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید باستانی در خصوص دستور کار جلسه فردا کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خانه ملت گفت: با توجه به بحث قیمت خودرو خودروسازان، برخی از واردکنندگان خودرو، متولیان در حوزه صنعت و همچنین ایدرو برای بررسی مسائل خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست قیمت گذاری خودرو، ارزبری شفاف و مشخص، افزایش قیمت ناشی از نرخ تورم و حباب ناشی از افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد،گفت: مباحثی درخصوص نوع بازرگانی شرکت‌های خودروساز وجود دارد و بر اساس برخی اخبار تعدادی خودرو توسط خودروسازان تولید و نگهداری می‌شود تا افزایش قیمت داشته باشند و سپس به فروش برسانند که این مسئله نیز بررسی می‌شود.

باستانی با اشاره به اینکه قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط شورای رقابت تعیین می‌‌شوند، ادامه داد: هدف نشست فردا عمدتا در خصوص بررسی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان است.اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه خودرو تولید داخل، نحوه فروش نقدی و اقساطی و همچنین زمان و نحوه تحویل خودروهای نیز مورد بررسی می‌گیرد.

براساس این گزارش، نادر قاضی پور هفته پیش مدعی شده بود دو شرکت ایران خودرو و سایپا اقدام به احتکار 90 هزار خودرو کرده اند که این ادعا توسط دو خودروساز تکذیب شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ