کد خبر: ۷۹۵۲۲
۹:۴ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

بزرگ‌ترین بانک اروپایی معرفی شد
با ۲.۱ تریلیون یورو دارایی:

بزرگ‌ترین بانک اروپایی معرفی شد

اچ‌ اس‌ بی‌ سی با ۲.۱ تریلیون یورو دارایی عنوان بزرگ‌ترین بانک اروپا را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سیتی‌ ای‌ ام، با توجه به مجموع دارایی‌های بانک‌های اروپایی مشخص شد HSBC همچنان بزرگ‌ترین بانک اروپا است. این در حالی است که دویچه بانک آلمان به جایگاه چهارمی سقوط پیدا کرد.

البته اچ‌ اس‌ بی‌ سی در جایگاه هفتمین بانک بزرگ جهان است. همچنین بانک‌های بارکلیز و رویال بانک اسکاتلند هم با تنزل جایگاه روبه‌رو شدند. بانک بارکلیز با مجموع دارایی 1.3 تریلیون یورو با یک رتبه سقوط به جایگاه ششمین بانک بزرگ اروپا تنزل پیدا کرد و رویال بانک اسکاتلند هم با دو رتبه کاهش با مجموع دارایی ۸۳۱ میلیارد پوند به جایگاه دوازدهم رسید.

دارایی اچ‌ اس‌ بی‌ سی با 6.2 درصد رشد در سال ۲۰۱۷ به 2.5 تریلیون دلار معادل 1.8 تریلیون پوند رسید البته از میان ۱۰ بانک برتر اروپایی، ۶ بانک در سال ۲۰۱۷ با کاهش دارایی روبه‌رو شدند. بانک استاندارد چارترد هم به رتبه بیستم تنزل پیدا کرد.

از میان ۵۰ بانک برتر اروپایی،۶ بانک در بریتانیا هستند این در حالی است که فرانسه و آلمان بانک‌های بزرگ بیشتری را در خود جای داده‌اند. دویچه بانک در شرایطی در جایگاه چهارمین بانک اروپایی ایستاده که مسئولان این بانک در نظر دارند هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهند.بزرگ‌ترین بانک آلمان برای کاهش هزینه‌ها متوسل به قطع کردن میان‌وعده میوه در میان کارمندان این بانک شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ