کد خبر: ۷۹۵۲۷
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

رویکردهای مدیریتی شهردار جدید تهران اعلام شد

رویکردهای مدیریتی شهردار جدید تهران اعلام شد

شهردار تهران در اولین جلسه با معاونان و مشاوران رویکردهای مدیریتی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق،محمدعلی افشانی در اولین جلسه کاری با معاونان و مشاوران شهرداری با تأکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و جلب رضایت آنها، درباره مدیریت شهری به‌عنوان رویکردی اصلی که دنبال خواهد شد،گفت: محور برنامه من شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر است و اعتقاد دارم شهر تهران باید به‌عنوان یک کل در نظر گرفته شود و شعاع تأثیرگذاری و تأثیرپذیری این کلان‌شهر از مناطق پیرامونی آن، مبنای برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه محلات شهر به‌عنوان سلول‌های حیاتی شهر، باید جدی گرفته شوند و از‌این‌رو، برنامه‌ها بر محله استوار است،افزود: مراکز استان‌ها، نقش استانی دارند در‌صورتی‌که تهران به‌عنوان مرکز ایران از نقش ملی برخوردار است. علاوه ‌بر این تنوع قومی در تهران، فرصتی است که می‌تواند به هم‌گرایی و انسجام ملی کمک کند، باید حقوق همه ادیان، مذاهب و اقوام ساکن در تهران را به‌عنوان شهروندانی که در این شهر زندگی می‌کنند، پاس بداریم و به همه آنها خدمت کنیم. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بانوان 50 درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند و باید سهم آنها در همه عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی دیده شود،گفت: سهم بانوان در مدیریت شهری بسیار کم است و باید به این حوزه به‌صورت ویژه توجه کنیم.مهم‌ترین کاری که در دوره مدیریتی‌ 4 دهه گذشته انجام داده‌ام، تهیه و تدوین شناسنامه فنی ساختمان برای همه مدارس ایران بوده،باید برای تمامی ساختمان‌های مهم شهر، شناسنامه فنی تهیه کنیم تا از استحکام آنها در مقابل حوادث اطمینان داشته باشیم. علاوه‌ بر این، باید نسبت به تهیه شاخص‌های قابل اندازه‌گیری برای زیست‌پذیری همه محلات شهر تهران اقدام و در مسیر کاستن از فاصله محله‌های محروم با محله‌های برخوردار حرکت کنیم،باید به‌صورت هم‌زمان در کل شهر کار کنیم اما به مناطق کمتر برخوردار، بیشتر توجه کنیم. 

افشانی تأکید کرد: لزوم پرهیز از دادن وعده‌های غیرعملی به مردم، مشارکت مردم بر مبنای اعتماد آنها به مدیریت شهری حاصل می‌شود و اگر اعتماد مردم به شهرداری تهران جلب شود، آن‌گاه در اداره شهر کمک و مشارکت می‌کنند.یکی از مهم‌ترین معضلات تهران، آسیب‌های اجتماعی است و در جلسه‌ای که هفته گذشته خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد نیز به این موضوع پرداخته شد،باید تحول را در شهر به تصویر بکشیم، چنانچه رئیس‌جمهور نیز دو برنامه مهم را برای سال 97 تعریف کرد که هر دو موضوع به شهرداری بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه موضوع اول، توسعه حمل‌و‌نقل عمومی است که دو قشر از ظرفیت آن استفاده می‌کنند، تصریح کرد: یکی، قشر آگاه اجتماعی هستند که با هدف کمک به بهبود کیفیت هوا به حمل‌و‌نقل عمومی روی آورده‌اند و دیگری، گروهی هستند که از داشتن وسیله نقلیه شخصی محروم هستند که باید به هر دو قشر خدمت شود.

شهردار جدید تهران با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی حمل‌و‌نقل عمومی را به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم، ضمن اینکه موضوع هوشمندسازی شهر نیز موضوعی بسیار حیاتی است،ادامه داد: موضوع دوم، نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار شهری است که باید به آن ‌توجه شود.موضوعاتی مانند حفظ و تملک باغات نیز باید به‌صورت جدی دنبال شوند،اولین و مهم‌ترین نقطه بروز فساد، عدم حاکمیت قانون است و قانون و عدالت باید مبنای عمل باشد.

افشانی با اشاره به خبری که به‌تازگی درباره جذب بدون ضابطه نیروی انسانی در یکی از سازمان‌های شهرداری تهران منتشر شده،گفت: برای جذب و تعدیل نیروی انسانی باید ضابطه داشته باشیم.هماهنگی و تحکیم ارتباطات با حاکمیت، دولت، مجلس، قوه ‌قضائیه، مردم و رسانه‌ها ضروری است،شعار سال یعنی حمایت از کالای داخلی باید مو‌به‌مو اجرا شود و مدیریت شهری در جهت تقویت تولید داخلی حرکت خواهد کرد.ایجاد امید در جامعه به‌عنوان یک هدف مهم در دستور کار مدیریت شهری خواهد بود،کارهایی را که انجام می‌دهیم بدون بزرگ‌نمایی و صادقانه به مردم منتقل و با آنها در میان می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه نمود فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، خدماتی، اطلاع‌رسانی و زیباسازی در شهر را باید ببینیم، تصریح کرد: در این میان، نقش شهرداران مناطق بسیار مهم است، چراکه رضایت و نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری ناشی از کیفیت ارائه خدمات در مناطق است. پاکیزگی و نظافت شهر باید جدی گرفته شود،اصلاح قوانین و مقررات، استفاده از ایده‌ها، ابتکارات و نظرات کارشناسی بدنه شهرداری تهران و ایجاد اتاق فکر با اتکا به نیروهای داخل مجموعه از دیگر موضوعاتی است که باید به آنها توجه شود. تأمین درآمد شهر و شهرداری تهران باید بدون فشار به مردم حاصل شود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ