کد خبر: ۷۹۵۵۴
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۲/۳۰

استفاده ایران از شگردهای جدید برای حفظ صادرات نفت ۲ میلیونی در زمان تحریم
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد:

استفاده ایران از شگردهای جدید برای حفظ صادرات نفت ۲ میلیونی در زمان تحریم

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صورت اعمال تحریم ها، ایران برای فروش نفت و حفظ سهم بازار از شگردهای جدیدی استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اسدالله قره خانی با اشاره به اینکه درحال حاضر ایران حدود 2 میلیون بشکه نفت صادر می کند به خانه ملت گفت: اگر میزان تولید در سقف 2 میلیون بشکه بماند، عربستان و آمریکا درصدد جبران این میزان تولید ایران هستند تا خلایی در عرضه نفت ایجاد و سبب افزایش قیمت نفت نشود.

وی افزود: با ادامه روند فعلی بازار نفت، شوک و تغییر ناگهانی قیمت رخ نخواهد داد. چون درحال حاضر مازاد تولید در بازار بین المللی نفت وجود دارد. لذا برای افزایش عرضه ممکن است آمریکا تولید نفت شیل را افزایش دهد و بخشی از خلاء تحریم نفتی ایران را عربستان با تولید 10 میلیون بشکه ای جبران کند. چراکه آمریکا و برخی کشورهای منطقه اراده کرده اند که خلاء نفتی ایران را پر کنند.

نماینده علی آباد کتول در مجلس با اشاره به اینکه برخی پالایشگاه ها استاندارد و کاتالیز را با نفت ایران تنظیم و پس از برجام نفت ایران را خریداری کرده اند، ادامه داد: این موضوع به این معنا نیست که ایران دست و پا بسته بوده تا آمریکا شریان های اقتصادی کشور تحریم کند و ما نیز شیرهای نفت را ببندیم؛ بلکه ایران میزان عرضه نفت خود در بازار را حفظ می کند.

قره خانی با بیان اینکه ایران در عرضه نفت شگردهای جدیدی را اتخاذ می کند، ادامه داد: مدیریت جدیدی در فروش نفت در بخش بین الملل وزارت نفت رخ می دهد و حتی اگر تحریم های نفتی اعمال شود، ایران نفت خود را با راهکارهای جدید صادر می کند که اگر برخی مشتریان نفت ایرانی تمایلی به ادامه همکاری نداشتند، مشتریان جدیدی مانند شیلی جایگزین شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ