کد خبر: ۷۹۵۷۳
۱۰:۱ - ۱۳۹۷/۲/۳۱

سایپا موتور پیاده کرد و فعلا
برای سال مالی ۹۶ :

سایپا موتور پیاده کرد و فعلا" از بورس رفت/ تحقق زیان سنگین و وعده های خالی

موتور سایپا با تحقق زیان سنگین در عملکرد ۱۲ ماهه سال مالی ۹۶ پیاده شد تا بار دیگر خالی بودن وعده های مدیران ثابت شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی دو سه سال اخیر مدیران عامل قبلی و فعلی سایپا در هر فرصتی با اعلام برنامه های آینده از عرضه محصولات جدید، عملی شدن همکاری با شرکای خارجی ، تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز خاورمیانه، افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی، واگذاری زیرمجموعه ها و خروج زیان 1000 میلیارد تومانی و... خبر و وعده می دادند.

حتی جمالی در مجمع سالانه دو سال پیش گفته بود: با صبر و تحمل سهامداران و گشایش های مالی، آینده خوبی برای سهامداران و تولید در سایپا پیش بینی می کنم و سایپا به عنوان یک برند ملی بیشتر از گذشته در صنعت و تولید خواهد درخشید.

جهرودی هم که از اواخر آبان سال گذشته سکاندار این شرکت شده و دست به تغییرات مدیریتی زیادی در زیرمجموعه ها زده، همواره از افزایش روزانه و هفتگی تولید و ثبت رکوردهای جدید، مذاکرات جدی با رنو فرانسه ، تحقق جایگزینی پراید با یک محصول جدید و... حرف می زد اما نسبت به کاهش قیمت سهام سایپا به محدوده 70 تومانی و زیان سهامداران بی اعتنا بود و هست.

با این اوصاف ، انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه "خساپا" برای سال مالی اسفند 96 نشان داد که این شرکت به رغم همه وعده های مدیران و افزایش تولید و فروش و بهبود وضعیت ، زیان سنگینی را محقق کرده است.

این شرکت 3.9 هزار میلیارد تومانی که امروز با توقف نماد روبرو شده ، در برابر پیش بینی سود 113 ریالی هر سهم ، به زیان 256 ریالی رسیده  که معادل زیان خالص بیش از هزار میلیارد تومانی است.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید که مدیران این شرکت بزرگ خودرو ساز چه توضیحاتی برای این پیاده شدن موتور ساپیا خواهند داد؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۲/۳۱
1
0
پاسخ
فقط جای سوال این هست که چرا آقای وزیر صنعت میاد و می گه ایران خودرو و سایپا قابل واگذاری (به بخش خصوصی) نیستند، اگه خودروسازها اینقدر زیانده هستند چرا دولت اونها رو نمی فروشه و از شرشون خلاص نمی شه؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ