کد خبر: ۷۹۶۰۳
۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۳/۱

مخالفت با پیش بینی سیف از افزایش 5 - 6 درصدی دلار
نماینده مجلس مطرح کرد:

مخالفت با پیش بینی سیف از افزایش 5 - 6 درصدی دلار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با پیش بینی رییس کل بانک مرکزی مبنی بر احتمال افزایش ۶ درصدی قیمت دلار در سال جاری مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد انارکی محمدی با اشاره به اینکه رئیس بانک مرکزی از تغییر 5 تا 6 درصدی قیمت دلار تا پایان سال خبر داده به خانه ملت گفت: در شرایطی که دولت نرخ رسمی دلار را تعیین کرده، افزایش قیمت دلار در یکسال پذیرفته نیست.به نظر می رسد گفته سیف بر اساس سوابق نرخ ارز است چرا که همواره شاهد افزایش بی رویه قیمت دلار بودیم به همین جهت وی نیز از افزایش 6 درصدی نرخ دلار خبر داده است.

وی تاکید کرد: در شرایطی که بازار رسمی دلار در اختیار دولت است می توان با توزیع درست و به موقع دلار در بازار، قیمت ها را تنظیم کرد. بنابراین افزایش نرخ دلار جایگاهی ندارد. به شرطی افزایش نرخ دلار صورت می گیرد که دولت از عهده تامین دلار و توزیع به موقع آن در بازار بر نیاید. در این صورت افزایش 5 تا 6 درصدی نرخ دلار طبیعی و منطقی است. به نظر می رسد که این افزایش قمیت به سمت نرخ بازار غیر رسمی در حال حرکت است.

انارکی محمدی با بیان اینکه متناسب با تورم باید نرخ دلار افزایش پیدا کند، گفت: بعد از کنترل و ثابت نگه داشتن نرخ دلار در بازه زمانی کوتاه، افزایش مجدد قیمت ها درست نیست.انتظار می رود دولت قیمت دلار را تثبیت کند تا تکلیف واحدهای تولیدی وصادراتی مشخص شود. نوسانات اخیر ارز آسیب بسیاری به این واحدها زده با این حساب تثبیت نرخ باید در دستور کار رئیس بانک مرکزی قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ