کد خبر: ۷۹۶۰۶
۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۳/۱

منتظر کاهش قیمت خودروهای وارداتی نباشید + دلایل
رییس انجمن واردکنندگان خودرو:

منتظر کاهش قیمت خودروهای وارداتی نباشید + دلایل

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام تخصیص بسیار اندک دلار 4200 تومانی به واردکنندگان، گفت: به چند دیلی تغییری در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرهاد احتشام‌زاد در پاسخ به اینکه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی مصوب دولت به واردکنندگان خودرو آغاز شده یا خیر به ایسنا گفت: تاکنون تعداد بسیار کمی از واردکنندگان خودرو توانسته‌اند دلار ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کنند.

وی افزود: حجم ارز تخصیص یافته به واردکنندگان خودرو به هیچ وجه پاسخگوی تقاضا نیست و درحال حاضر تعداد قابل توجهی از واردکنندگان خودرو در صف انتظار تخصیص ارز هستند. زیرا در مصوبه دولت تصریح شده که دلار به نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان در اختیار تمام واردکنندگان قرار ‌گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این باور عمومی که با تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان خودرو باید شاهد کاهش قیمت‌ها در این بازار باشیم زیرا واردکنندگان خودرو که پیش از این از دلار میانگین ۶۰۰۰ تومانی بازار آزاد برای واردات استفاده می‌کردند با تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی، هزینه‌های‌ ارز مصرفی آن ها کاهش یافته است بنابراین متناسب با آن قیمت خودروهای وارداتی نیز باید کاهش یابد، گفت: تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت بلکه تنها باعث ثبات نرخ‌های فعلی می‌شود زیرا همزمان با افزایش نرخ ارز رسمی از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان، مبنای محاسبه حقوق و عوارض گمرکی واردات خودرو نیز از ۳۷۰۰ تومان به ۴۲۰۰ تومان افزایش یافته که به معنای افزایش ۱۴درصدی هزینه‌های واردات خودرو در این بخش است.

احتشام زاد افزود: اگرچه با تخصیص ارز رسمی به واردکنندگان هزینه‌های واردات خودرو از ناحیه نرخ ارز مصرفی کاهش می‌یابد اما از آن سو شاهد افزایش مبنای گمرکی محاسبه حقوق و عوارض واردات خودرو هستیم . با این اوصاف افزایش پایه گمرکی با کاهش نرخ ارز مورد استفاده واردکنندگان جبران شده و در مجموع تغییری در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ