کد خبر: ۷۹۶۳۶
۰:۱ - ۱۳۹۷/۳/۲

دلیل وقفه در قیمت گذاری خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان
رئیس شورای رقابت مطرح کرد:

دلیل وقفه در قیمت گذاری خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان

رئیس شورای رقابت با اشاره به لحاظ سه متغیر در قیمت گذاری خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان گفت: به محض دریافت اطلاعات تورم بخشی از بانک مرکزی، قیمت خودروها مشخص و اعلام خواهدشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا شیوا درحاشیه نشست هم اندیشی حمایت از کالای ایرانی به صداوسیما گفت: علی رغم مسائلی که در افزایش قیمت خودروها رخ داده ، این شورا​­ تصمیمی بر ورود به تعیین قیمت خودروهای بالای 45 میلیون ندارد و قانون هم چنین اجازه ای نمی دهد.

وی بابیان اینکه شورای رقابت تنها وقتی به عرصه قیمت گذاری ورود می کند که کالایی بازار انحصاری داشته باشد، افزود: چون در خودروهای بالای 45 میلیون تومانی ­­انحصاری وجود ندارد و این بازار رقابتی است، نیازی برای ورود در این زمینه نیست.

شیوا درباره قیمت گذاری خودروهای با قیمت کمتر از 45 میلیون تومان­ هم گفت: قیمت گذاری این خودروها براساس شیوه ای که هرساله اجرا می شده ،در دست انجام است. تورم بخشی، بهره وری وکیفیت، سه متغیری است که در قیمت گذاری خودرو لحاظ می شود و از ­آنجا که سال جاری هنوز بانک مرکزی تورم بخشی را ابلاغ نکرده، قیمت گذاری خودروها با وقفه مواجه شده و به محض اینکه بانک مرکزی این اطلاعات را در اختیار ما بگذارد، قیمت خودروها مشخص و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ