کد خبر: ۷۹۶۴۴
۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۲

۵ ایرانی دیگر از سوی آمریکا تحریم شدند
به علت ادعای ارتباط با یگان موشکی سپاه:

۵ ایرانی دیگر از سوی آمریکا تحریم شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۵ ایرانی دیگر را به علت ارتباط ادعایی با یگان موشکی سپاه پاسداران و اخلال در تلاش‌های بشردوستانه در یمن و تهدید ناوبری آزاد در آبراهه‌های منطقه‌ای تحریم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه تحریم ایرانیان پس از خروج از برجام ، چند ایرانی دیگر را هم به فهرست تحریمی‌ها اضافه کرد.

استیو منوشین وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: وزارت خزانه‌داری ۵ مقام ایرانی را که با نیروی قدس و برنامه موشکی بالستیکی ایران در ارتباط هستند، هدف قرار داده است. اقدامات آنها باعث شده که حوثی‌ها، توانایی شلیک موشک به سمت شهرها و زیرساخت‌های عربستان سعودی را پیدا کنند. آنها باعث اخلال در تلاش‌های بشردوستانه در یمن و تهدید ناوبری آزاد در آبراهه‌های منطقه‌ای شده‌اند.

این 5 نفر شامل مهدی آذرپیشه، محمد جعفری، محمود باقری کاظم‌آباد، جواد بردبار شیرامین و سید محمدعلی حدادنژاد تهرانی هستند که به علت ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند. نفرات دوم تا چهارم مشخصاً به خاطر ارتباط با یگان موشکی «غدیر» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تحریم شده‌اند.

آمریکا هفته گذشته نیز ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی را به اتهام جابجایی پول برای نیروی قدس سپاه و مقاومت اسلامی لبنان، تحریم کرده بود. سیف و 5 نفر جدید، تحت تحریم‌های «فهرست اختصاصی تروریست‌های بین‌المللی» درآمده‌اند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ