کد خبر: ۷۹۶۶۶
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۳/۲

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درمورد صورت‌های مالی بانک ها و موسسات

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار درمورد صورت‌های مالی بانک ها و موسسات

شورای پول و اعتبار اقدام به اصلاح دستورالعمل شناسایی درآمد بانک ها و مؤسسات اعتباری و تعیین تکلیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق اعلام بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار روز گذشته ضوابط پیشنهادی این بانک با عنوان دستورالعمل شناسایی درآمد مؤسسات اعتباری را با هدف ارتقای شفافیت صورت‌های مالی،‌ ارایه تصویری صحیح‌تر از وضعیت عملکردی بانک‌ها و جلوگیری از شناسایی و توزیع سودهای موهوم تصویب کرد.

بدین ترتیب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند از این پس صورت‌های مالی را با رعایت مفاد دستورالعمل یاد شده تنظیم کنند. اجرای دستورالعمل مذکور گام مهم دیگری در جهت برنامه اصلاح نظام بانکی است که در سالیان اخیر ازجانب بانک مرکزی به صورت تدریجی اجرا شده است.

همچنین بنا به پیشنهاد بانک مرکزی اصلاحیه دستورالعمل حساب جاری با رویکرد اعتباربخشی به ابزار چک و پیشگیری از افزایش چک‌های برگشتی در جامعه و نیز پیش‌بینی برخی تمهیدات درجهت مساعدت به بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی دارای مشکل در این خصوص تصویب شد.

این اصلاح در جهت اقدامات سال‌های اخیر بانک مرکزی با هدف ساماندهی و انتظام‌ بخشی به وضعیت چک به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای پرداخت از جمله طرح های چکاوک و صیاد انجام و تجربیات و بازخوردهای دریافتی از اجرای دستورالعمل حساب جاری و آرای مراجع قضایی در این خصوص، در اصلاحیه مذکور لحاظ شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ