کد خبر: ۷۹۶۸۶
۱:۳ - ۱۳۹۷/۳/۳

نماینده مجلس: افزایش ۸ تومانی دلار منطقی است

نماینده مجلس: افزایش ۸ تومانی دلار منطقی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به افزایش قیمت رسمی دلار به ۴۲۰۸ تومان گفت: افزایش ۸ تومانی دلار منطقی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی فرشادان با اشاره به اینکه نرخ دلار رسمی به 4208 تومان رسیده به خانه ملت گفت: قیمت گذاری دلار با تغییر در بازار جهانی و شرایط ایران تغییر پیدا می کند و افزایش 8 تومانی این ارز منطقی است. نرخ های غیر رسمی دلار عدد دیگری را نشان می دهد، امیدواریم 4208 تومان عدد واقعی نرخ دلار باشد.

وی افزود: تغییر قیمت دلار در بازه زمانی کوتاه مسئله ای است که انتظار آن را داشتیم و افزایش 8 تومانی را طبیعی می دانیم. نرخ دلار در بازه های زمانی کاهش یا افزایش می یابد و عددی نیست که روی آن قسم بخوریم. برای عدم تغییر نرخ دلار دولت باید از جیب هزینه کند که با توجه به نرخ تورم این کار از عهده دولت بر نمی آید.  

فرشادان با اشاره به اینکه دولت نیز نوید افزایش 5 تا 6 درصدی نرخ دلار را داده بود،گفت: دولت از افزایش نرخ رسمی دلار تا پایان سال خبر داده بود اما تفاوت بازار غیر رسمی با بازار رسمی در این است که میزان تغییرات در بازار رسمی زیاد نیست.به نظر می رسد نرخ بازار رسمی به سمت بازار غیر رسمی در حال حرکت است،با سرعتی که نرخ دلار رسمی افزایش پیدا می کند به این زودی این دو نرخ به یکدیگر نمی رسد. در ضمن افزایش 8 تومان دلار منطقی است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ