کد خبر: ۷۹۶۹۲
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۳/۳

پیشنهاد همکاری خودروساز سوئدی به ایران

پیشنهاد همکاری خودروساز سوئدی به ایران

نمایندگان شرکت ولوو سوئد مدل همکاری ۲۰۰ میلیون یورویی برای تامین برخی ماشین آلات معدنی را به معاون وزیر صنعت ایران ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، برخی آمارها نشان می دهد ایران در سال 2003 و 2004 میلادی به ترتیب بیست و یکمین و بیست و هشتمین صادرکننده کالا به سوئد به شمار می رفت اما یک سال بعد از فهرست 30 صادرکننده برتر به این حوزه اسکاندیناوی خارج شد. 

در چند سال گذشته که تحریم ها مانع رونق روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری ایران و سوئد به یک چهارم کاهش یافت و یک میلیارد و 100 میلیون دلار به حدود 282 میلیون دلار رسید.

از طرف دیگر، آمارهای انتشار یافته از میزان مبادلات در سال 2014 میلادی، پیش از امضای توافق هسته ای برجام تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات را نشان می داد: به طوری که از حدود 345 میلیون دلار مبادلات تجاری در آن سال، 14 میلیون 666 هزار دلار سهم صادرات ایران به سوئد بود اما واردات از سوئد 330 میلیون و 150 هزار دلار ارزش داشت.

بخشی از همکاری های ایران و سوئد در زمینه صنعت خودروسازی تجاری است.همکاری شرکت های سایپادیزل ایران و ولوو سوئد در 30 سال گذشته با وجود فراز و نشیب ها بادوام بوده است که به گفته مسئولان، دلیل اصلی آن کیفیت بالای خودروهای تولیدی و سازگاری آن با شرایط ایران است.

به گفته رسول محمدصادقی مدیرعامل شرکت سایپادیزل، کامیون های تولیدی این شرکت سوئدی علاوه بر ایمنی و کیفیت بالا، سوخت کمی مصرف می کند و با شرایط مختلف آب و هوایی ایران سازگاری زیادی دارد.

در همین پیوند، دیروز برخی مدیران شعبه خاورمیانه شرکت ولوو با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت دیدار و برای تامین بخشی از ماشین آلات معدنی ایران اعلام آمادگی کردند.این، در حالی است که در پی تصمیم 18 اردیبهشت ماه آمریکا برای خروج از برجام، برخی شرکت های غربی در ادامه همکاری با ایران مردد شده اند.

به گزارش ایران ایمیدرو، مدیر فاینانس و بازرگانی ولوو گفت:ضمانت ایمیدرو برای همکاری با شرکت های ایرانی در تامین ماشین آلات معدنی مورد تایید و پذیرش این شرکت است.

وی سه گزینه مختلف برای ادامه همکاری را ارایه و افزود: این گزینه ها شامل ضمانت وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی یا ارائه از سوی ایمیدرو است که مورد پذیرش ولوو قرار دارد.

در مدل های همکاری ولوو با ایمیدرو،در مورد پرداخت ها و به طورکلی در بخش مالی از یورو به عنوان ارز مورد تایید استفاده می شود و این مقام مسئول ادامه داد: در گام نخست می توان همکاری 200 میلیون یورویی با ایمیدرو را عملی کرد و پس از آن سقف همکاری 2 طرف را افزایش داد.

معاون وزیر صنعت گفت: تامین ماشین آلات معدنی با توجه به مستهلک شدن این تجهیزات و نیاز معادن در ایران ضروری است.

ولوو از بزرگ ترین سازندگان تجهیزات معدنی و راهسازی در جهان است و شعبه خاورمیانه این شرکت در سال 2017 به فروش هفت میلیارد و 600 میلیون دلاری دست یافت. این رقم در سال 2016 میلادی پنج میلیارد و 700 میلیون دلار بود. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ