کد خبر: ۸۰۶۹۰
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۳/۴

پورابراهیمی: مجلس از ابزارهای مالی بورس کالا حمایت می کند

پورابراهیمی: مجلس از ابزارهای مالی بورس کالا حمایت می کند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به راه اندازی معاملات آتی زعفران گفت: مجلس از هر چه موجب تقویت بازار سرمایه شود، به خصوص ابزارهای مالی در حوزه بازار کالایی حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پورابراهیمی در مراسم راه اندازی معاملات آتی زعفران گفت: هر چه بتوانیم در حوزه بازار سرمایه و بورس کالا اقدمات بیشتری انجام دهیم به تحقق ویژگی های مثبت در اقتصاد به میزان بیشتری دست می یابیم در همین راستا هر ساله شاهد یک اتفاق بزرگ و مثبت جدید در حوزه بورس کالا هستیم.

وی به لزوم اصلاح و بازنگری در قوانین بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در حوزه اصلاح قوانین و مقررات طی دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و در حوزه ابزارهای بورس کالا آماده هستیم اگر پیشنهاداتی وجود دارد، بررسی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تولید ۳۳۶ تن زعفران در ایران افزود: شایسته نیست تنها حجم ناچیزی از این محصول در بورس کالا معامله شود. در این رابطه یا باید مشوق ها را زیاد کنیم یا الزاماتی برای معامله زعفران در بورس در نظر بگیریم چراکه شفافیت این بورس به فعالان این حوزه و کشف قیمت عادلانه کمک می کند.در حال حاضر مسیر صادرات مسیر مشخص، حرفه ای و با برند خاصی نیست. همچنین در حوزه محصولاتی همچون خرما نه تنها بازار صادراتی را از دست داده ایم بلکه رقابت منفی نیز داریم.

پورابراهیمی ادامه داد: کیفیت برخی محصولات کشاورزی همچون زعفران قابل مقایسه با دنیا نیست و در مجلس این آمادگی را داریم زمینه توسعه معاملات محصولات برتر در بورس کالا را فراهم کنیم.حیف است از ظرفیت های خوب اقتصادی استفاده نکنیم. از این رو، مجلس از هر چه موجب تقویت بازار سرمایه شود، به خصوص ابزارهای مالی در حوزه بازار کالایی حمایت می کند و اقداماتی همچون راه اندازی معاملات آتی زعفران مورد تایید ماست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ