کد خبر: ۸۰۷۰۷
۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۳/۵

نظر اولین معامله گر قرارداد آتی زعفران درباره بورس کالا و طلای سرخ

نظر اولین معامله گر قرارداد آتی زعفران درباره بورس کالا و طلای سرخ

اولین معامله گر قرارداد آتی زعفران با بیان اینکه معاملات آتی زعفران در بورس کالا، امید را در دل کشاورزان زنده کرده، گفت: امید می رود با توجه به سختی کار زعفران کاران،به زودی عمده این مشکلات پایان یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،غلامرضا کریمی که به محض بازگشایی معاملات آتی، اقدام به خرید و فروش در این بازار کرده در خصوص حال و هوای معاملات آتی زعفران در تربت حیدریه گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته طی هفته های اخیر از سوی بورس کالا، کارگزاری ها و فعالان بازار زعفران در راستای آموزش و راه اندازی معاملات آتی، استقبال نسبی از این شیوه جدید معاملات قابل پیش بینی بود اما در روز راه اندازی با استقبال به مراتب بالاتری از پیش بینی ها روبه رو شدیم و امیدواریم این روند ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه به محض بازگشایی معاملات، سفارش خرید را در سامانه ثبت کردم، افزود: انعقاد ۱۰۲۷ قرارداد آتی زعفران در روز ابتدایی معاملات آن هم از سوی کشاورزانی که شاید برخی از آنها تا قبل از برگزاری کلاس های آموزشی با بورس آشنایی نداشتند، بیانگر نتیجه دادن زحمات صورت گرفته در این حوزه است که البته این دوره های آموزشی ادامه خواهد داشت.

این فعال بازار زعفران گفت: یکی از نکات جالب در معاملات روز چهارشنبه، حضور کشاورزانی در مکان راه اندازی قراردادهای آتی بود که برخی از آنها که از امکان فروش محصولات با قیمتی منطقی و واقعی برای ماه های آینده مطلع شده بودند، زعفران به همراه داشتند و کارشناسان به خوبی آنها را از نحوه معاملات و گرفتن کد معاملات آگاه کردند، این اشتیاق کشاورزان برای فروش محصول با قیمت واقعی در بورس کالا از تحمل سختی ها و رنج های آنها حکایت دارد که همه ساله مجبورند زعفران با ارزش را با قیمتی ارزان به واسطه ها بفروشند.

کریمی با بیان اینکه معاملات آتی زعفران در بورس کالا، امید را در دل کشاورزان زنده کرده، گفت: سختی کار زعفران کاران با توجه به سنتی بودن کاشت، داشت و برداشت در کنار نوسانات قیمتی شدید که عموما به صورت صوری و کاذب از سوی واسطه ها انجام می شود و همچنین فروش فله ای و قاچاق پیاز زعفران همگی از دغدغه های کشاورزان است که امیدواریم به اهتمام مسئولان و فعالان بازار با ابزارهای مدرن معاملات بورس کالا به زودی عمده این مشکلات پایان یابد.

وی ادامه داد: معاملات آتی زعفران برای تولید و مصرف کننده به طور همزمان مزیت های زیادی دارد که اصلی ترین آن، پوشش ریسک های قیمتی است. وقتی یک تولیدکننده می داند برای مثال از امروز محصول را برای 4 ماه آینده با قیمتی مناسب به فروش رسانده، علاوه بر اینکه انگیزه وی برای افزایش تولید دو چندان می شود، از افت قیمت زعفران در زمان برداشت محصول تحت تاثیر بازی دلال ها نیز در امان می ماند.

کریمی افزود: در طرف مقابل مصرف کنندگان نیز که از قیمت زعفران در چهار ماه آینده اطمینان ندارند، می توانند از امروز به مقدار نیاز و با قیمتی مشخص خرید کنند و به این ترتیب آنها نیز از نوسان قیمت در آینده بیمه می شوند.امید می رود همان طور که در روز نخست راه اندازی معاملات آتی زعفران شاهد اشتیاق کشاورزان و فعالان بازار بودیم، به زودی رونق کامل این قراردادها را شاهد باشیم تا نخستین گام برای ساماندهی بازار زعفران یعنی کشف واقعی قیمت ها در مکانیسم بورس کالا محقق شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ایرج نوری | ساعت ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۶/۵
0
0
پاسخ
سلام و خسته نباشید خدمت شما بنده قصد فعالیت در بازار آتی سکه و زعفران رو دارم از کجا میتونم آموزشهای لازم رو ببینم.با تشکر
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ